מסתבר שעם העיצוב הנכון בא גם התאבון לנסות רעיונות מנוגדים לכל הגיון כלכלי. מאז השקתה ב-1997, מכונית הפריוס ההיברידית הפכה לסמל של טכנולוגיית הנעה אלטרנטיבית ושם נרדף לאנשים שביצועים נמצאים בתחתית סדר העדיפויות שלהם. לאחרונה איפוא, הוצג הדור החמישי ולדעת רבים, שבר את השמרנות של הפריוס עם הופעה מחודדת ומושכת. יתרה מזאת, הוא גם נראה שונה מכל פריוס לפניו. וכפי שעולה כעת, הוא עשוי לחבר תוכן דינמי לנראות שלו.
מה כרגע. הפריוס תמשיך להיות זמינה בעתיד כהיברידית מלאה קלאסית, ועם מערכת היברידית פלאג-אין עם סוללה נטענת.מערכת ההנעה כוללת מנוע בנזין בנפח 111 קילוואט/148 כ"ס בנפח 2.0 ליטר ומנוע סיוע חשמלי בהספק של 120 קילוואט/160 כ"ס על הסרן הקדמי. זה מביא להספק מערכת של 164 קילוואט/223 כ"ס. לשם השוואה: לדור הפלאג-אין היוצא יש 90 קילוואט/122 כ"ס.
אבל הפריוס החדשה יכולה לסמן תפנית מעניינת בסיפור המנומנם שלה, אם תזכה לחתימת תת המותג "GR". "באופן אישי, הייתי רוצה לעשות את זה. פריוס ספורטיבית? למה לא", אמר יאסושי אואדה, המהנדס הראשי של הסדרה. "אבל קודם כל עלינו להקשיב לקולות הלקוחות - ולחשוב איזה קונספט נוכל להציע בגרסת GR". בנוסף ליותר כוח, גרסת GR יכולה להיות בעלת שלדה מוצקה יותר ובולמים מכוילים לטיפול בנהיגה מאוד תובענית, אומרים טויוטה. יהיו גם שינויים אווירודינמיים נוספים תרומת חטיבת הספורט המוטורי.
חשוב לומר כי למעשה, הייתה גרסה ספורטיבית למחצה של הפריוס מ-2011 עד 2014, כמו גם את ה-Prius GR Sport מ-2017 ועד מוקדם יותר השנה ביפן. עם זאת, לא נעשו שם שינויים במערכות הכוח או התכנון של המתלים, וכל העבודה הסתכמה בשורה של התאמות ויזואליות. לפי טויוטה, עדיין לא ברור אם פריוס GR מהדור האחרון תגיע עם שינויים נרחבים שכרוכים גם בהגדלת היכולת המנועית שלה. לפי כלי התקשורת ביפן, כרגע אין תוכניות קונקרטיות לזה אבל כמו שכבר למדנו בשנים האחרונות, מותג GR לא פוסל של הזדמנות, גם אם זו תהיה קוסמטית עם קצת שדרוגים בבולמים.