מאזדה, כפי שלמדנו להכיר אותה (ולהוקיר את המקוריות שלה - ע"ע מיאטה ודגמי RX), אוהבת לעשות דברים בצורה מובחנת מיצרניות רכב אחרות. כך למשל היא פיתחה מנועי בנזין חדשניים כמו ה-SkyActiv-X ועם ה-MX-30 R-EV יש לה פלאג-אין היברידי שמנוע הבעירה שלו מבוסס על שיטה רוטורית. רכב חשמלי, מבחינת מאזדה צריך להיות עם טווח מוגבל למדי כפי שקיים ב-MX-30, ולא נראה שמאזדה מאמינה בסוללות עם טווח עצום; לפחות כך עולה, מפי דבריו של מנכ"ל מאזדה ארה"ב, ג'פרי גייטון.
מלכתחילה, הצהירה מאזדה כי לא שמה לנגד עיניה רכב חשמלי בעל אוטונומיה עמוקה, וגייטון, מהבכירים במאזדה ארה"ב ובכלל במטה הגלובלי, הזהיר כי מכוניות חשמליות ארוכות טווח "אינן שיטה ברת קיימא", ולא פחות רלוונטי, הוא לא מאמין שיש להן עתיד בתעשיית הרכב. אלו הערות שעוררו מחלוקת רבה בימים האחרונים - על אחת כמה וכמה כאשר הנחת היסוד של יצרני הרכב היא לשווק, או לפחות לנסות לשווק מכוניות חשמליות זולות ככל האפשר ועם מרחק נסיעה שימושי.
גייטון מבטיח שרובם המכריע של בעלי מכוניות חשמליות לא ישתמשו בכל הטווח הזמין בהן לעתים קרובות. ולמרות שהציבור דורש מכוניות חשמליות עם כ-500 קילומטרים מרחק נסיעה עד התרוקנות הסוללה, הוא לא רואה בזה משהו שאפשר להשען עליו בעתיד. הבעיה היא, לראיתו, נעוצה בכך שאנשים רגילים למכוניות עם מנועי בערה "שיכולות לקחת אותך לכל מקום שתרצה בכל עת - מבלי שתצטרך לדאוג לרשת של תשתית הטעינה הזמינה ותזמון עצירות אפשריות", הוא מעיר. במילים אחרות, היכולת המיידית שמציעה מכונית עם מנוע בעירה פנימית הוא משהו שכיום רק קומץ מכוניות חשמליות יוקרתיות יכולות להגיב לו בצורה של פתרון אמיתי.
כמו כן, הוא מוסיף שעבור רוכשי מכוניות חשמליות עדיין קיימת חרדה הקשורה לאוטונומיה וליתר דיוק, החשש להיתקע בכביש עקב העדר מסופי טעינה. עם זאת, "הדבר ייפתר ברגע שהנהגים יצברו הרבה נסיון כבעלים של רכב חשמלי", כך ציין. בנוסף, ובמקביל "על תשתית הטעינה להמשיך ולהתרחב ולפתח טכנולוגיות טעינה חדשות המאפשרות צמצום זמני ההמתנה. מספר רב של מכוניות חשמליות עם סוללות ענק (וכבדות) מסתובבות בעיר, לא נראה כל כך חכם כשחושבים באמת על המרחק הממוצע שאנו נוסעים עם הרכבים שלנו מדי יום", כך סיכם.