פיאט מנסים כבר כמה שנים לשרטט את המסלול הנכון בחזרה לתודעה ולכיס של הצרכנים. הם אמנם זוכים להצלחות באזורים כמו דרום אמריקה ואיטליה עצמה אולם המותג הוותיק, אשר כיום נשען באירופה ובשווקים "מערביים" על מכירות פיאט 500 או פנדה - ובשנים האחרונות חווה ירידה במכירות (ב-2020 דווח על צניחה של 25% באירופה), בוחן דרך הנהלת סטלנטיס מספר מיזמים שעשויים להשתלם בטווח של שנתיים-שלוש ואולי להפוך את הקערה על פיה.
אחד מהם שמשך את תשומת לבם של האיטלקים בזמן האחרון כרוך בהחייאת מותג 'מולטיפלה'; מיני MPV מודולארי וחכם, אך שנוי במחלוקת בעיצובו אשר יוצר ב-1998-2011 בהשראת הרכב המקורי, שפותח ב-1955 ונמכר במשך 11 שנים. המולטיפלה המודרנית התבססה על רצפת פיאט בראבה ותוכננה עם שתי שורות וששה מושבים (הרכב היחיד שצעד בעקבותיה היה הונדה FR-V שהוצג חמש שנים לאחר מכן). האיטלקים כמובן אהבו את הנועזות של המולטיפלה והמרחב המקורי אך העולם שמחוץ לארץ המגף קצת פחות התחבר.
אז מה בקנה? על פי כלי התקשורת ברומא, פיאט רוצה לשווק קרוסאובר סגמנט C, חשמלי מלא עם קשרים טכנולוגיים הדוקים, שלא לומר מועתקים של סיטרואן C5 איירקרוס שאכן יחזיר את השם מולטיפלה לשורות היצרן האיטלקי. האחרון אמנם נמכר כיום רק בגרסת פלאג-אין אך בשנת 2025 יושק גם בגרסה 100% חשמלית - חלק מתכנית החישמול המואצת של פיג'ו-סיטרואן במסגרתה יחלו לכרסם בהדרגה ברכבי הבערה ולעבור רק לסוללות ומנועים חשמליים.
פיאט תפקיד את ייצור המולטיפלה החדשה במפעל המרכזי של החברה (טופאס) בטורקיה, בורסה, שם גם מיוצרים דגמים כמו פיאט דובלו, פיורינו וכן טנדרים על בסיס מותג ראם (בעבר הרחוק מאוד שווקה בישראל סופר מיני איטלקית מטורקיה בשם פיאט פאליו - הדחקנו את קיומה).
כל זה יקרה רק בעוד שנתיים, עם אפשרות לרכבי ראווה במהלך השנה החדשה וב-2024. פיאט צמאה לרכב ייצוגי שיצליח לבצע שני מהלכים בעת ובעונה אחת: גם להוות יריב ראוי בקבוצה הרלוונטית לו, וגם לשמר חלק מהסממנים הקלאסים של היצרן האיטלקי שאולי הלכו לאיבוד במשך השנים ומרוכזים רובם ככולם, רק ב-500 הקטנה. מכונית כזו תוכל להיות שימושית למדי עם הספקים של יותר מ-200 כ"ס וטווח נסיעה שיכול לחצות גם 500 קילומטרים על הסוללה.