עוד יום של חשיפות נוצצות בכנס הטכנולוגיה הגדול בעולם בלאס וגאס בארצות הברית. הפעם זה היה תורן של חברות הטכנולוגיה הגדולות להציג את הפיתוחים שלהן. גם אתם לא אוהבים את הבלגן שנוצר מאחורי הטלוויזיה? בחברת אל ג'י השיקו מסך טלוויזיה ללא כבלים, מלבד חיבור לחשמל. וגם, טלוויזיה שמתעגלת בלחיצת כפתור.
עוד פיתוח ש-LG הכניסו לתערוכה השנה זה מקרר. נניח שאנחנו סוחבים סיר מאוד גדול שאנחנו רוצים להכניס למקרר, אז במקום לנסות במגוון שיטות, כל מה שאנחנו צריכים זה להעביר את הרגל שלנו על חיישן - ןדלת המקרר נפתחת. בנוסף, חברת סמסונג הציגה גם את הפיתוחים שלה, בהם מטען אלחוטי מהיר שבדומה לאלכסה של אמזון מנהל את הבקרה של הבית החכם.
תחום הרכב
הענקית היפנית סוני השיקה מודל ראשוני לרכב חשמלי בשיתוף חברת הונדה. המכונית AFEELA מכילה 45 חיישנים ומצלמות, מבפנים ומבחוץ, והוסיפה גם צג חיצוני שמציג מידע ומחליף צבעים.
יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו השיקה את D, אב טיפוס למכונית עתידנית. ומי אם לא השליח הקטלני מהעתיד, ארנולד שוורצנגר, נרתם למשימת הפרזנטציה. "אני חייב להיות כן איתכם, הייתי מעט מודאג, כי ברוב הסרטים שבהם השתתפתי המכונות היו האויב, ראבל היום מצאו דרכים להשתמש בטכנולוגיה כבעל ברית", אמר שוורצנגר.
עם אפס כפתורים ומתגים, השמשה הקדמית ברכב פועלת כצג ענק שנשלט בפקודות קוליות בלבד. ולפי מנכ"ל החברה, המכונית תהיה זמינה לשיווק כבר ב-2025. מי שעוד הצליחו לסקרן מאוד את מבקרי הכנס הם הפיתוחים בביתן הישראלי של מכון הייצוא.
תחום עיצוב הבית
גם תחום עיצוב הבית נכנס לתמונה, והטכנולוגיה החדשה יכולה לסייע לכם בדירה חדשה. חברת ספארקס הישראלית בלטה מאוד עם הפיתוח שלה, שיכול להלביש כל דירה ריקה ברהיטים באופן וירטואלי לחלוטין.
נתיב לוי, מנהל בכיר בספארקס, הסביר: "אפשר להחליף כל רהיט, כמו ספה, את השטיח, את העציץ את הכיסאות. אפשר גם לשים טפט על הקירות ואפילו להראות חיבורי חשמל". האפליקציה הזו, מסוגלת להפוך דירה ריקה להיות מרוהטת לחלוטין עם סלון. הרהיטים בפרופורצייה המדויקת לשטח הדירה, ובכך רוכשי דירות יוכלו לעצב לעצמם את דירת חלומותיהם בפעולה פשוטה ונוחה.
חברה ישראלית נוספת שמציגה בכנס היא קרדיוקול. באמצעות הפיתוח שלהם ניתן לחזות שבץ על סמך הקול שלנו בלבד. החברה שואפת להתקין את הפיתוח בכל סלולרי, כך שינטר מידע אודותינו רק באמצעות הקול, אפילו בזמן שיחת טלפון יומיומית. "החזון שלנו, בסופו של דבר, שעל כל טלפון סלולרי תהיה התוכנה שלנו. זה ירוץ ברקע וינטר מחלות חדשות ומחלות קיימות", שיתף ג'יימס עמיהוד מנכ"ל קרדיוקול.
יותר מ-3,000 חברות מציגות בכנס ה-CES את הפיתוחים שלהן, כולן רוצות לחדש, לייצר באז ולסחוף את המתעניינים במטרה לשפר את חיי היומיום שלנו. אין ספק, שגם הפעם, לפיתוחים תוצרת כחול לבן יש הרבה מאוד מה להציע.