בימים האחרונים ישראלים קיבלו מיילים מגוגל שבהם התבשרו כי מגיע להם החזר כספי, כאשר הסכומים נעים בממוצע בין שקלים בודדים לעשרות שקלים - וגם סביב 100-200. נוסח המייל אולי יכול להטעות ולהישמע כפישינג, כך בין היתר כתוב: "לא הצלחנו להפיק עבורך החזר כספי עקב בעיה באמצעי התשלום שלך. כדי לתקן את הבעיה, עליך לעדכן את פרטי התשלום". אולם, הפעם אין צורך להילחץ - מדובר במייל אמיתי, וההחזרים הכספיים הם חלק מתביעה משפטית שהגיעה לסיומה.

מרדכי מלאכי תבע את גוגל בשנת 2017, בתביעה שהפכה לייצוגית ב-2022. מלאכי תבע את גוגל אחרי שביצע דרכה מינוי שנתי לאפליקציית "רימון", שירות לסינון תכנים, ובתום השנה המינוי חודש ללא ידיעתו. מלאכי גילה זאת בדיעבד ודרש החזר מגוגל, אבל ענקית הטכנולוגיה סירבה. גם מפעילת השירות סירבה להחזיר לו את כספו. מלאכי טען כי בגוגל פליי לא מובהר כראוי שהמינוי לאפליקציות מתחדש באופן אוטומטית, בניגוד לחוק הגנת הצרכן.

בשנת 2023 הצדדים הגיעו להסכם פשרה, במסגרתו גוגל תבהיר את תנאי החיוב של מינויים מתחדשים. בנוסף, הוחלט על מתן החזר כספי בשיעור של 55% לכל מי שחויב באופן אוטומטי בין השנים 2010 ל-2022. סכום הפיצוי עומד על 46.5 מיליון שקלים והוא יחולק בין הזכאים. התובע הראשי מלאכי יפוצה ב-1.89 מיליון שקלים, ועורך דינו, אסף שילה, יקבל 8.06 מיליון שקלים. 

דובר Google מסר: "Google Play מאפשרת גישה למיליוני אפליקציות ועוזרת למפתחים ישראלים ליצור עסקים גלובליים. כמפורט בהסכם הפשרה שהוגש לבית המשפט הסכמנו לבצע החזר כספי למשתמשים בישראל. כמו כן, ביצענו כמה שינויים באופן שבו משתמשים מבטלים מנויים ב-Google Play בישראל. ההתמקדות שלנו היא בהבטחת חוויה בטוחה וחלקה למשתמשים".