הסוף לקרקוע: מנהל התעופה הפדרלי של ארה"ב, ה-FAA, הודיע כי הוא מקבל את התכנית של יצרנית המטוסים בואינג לשינוי מערכת הסוללות של מטוס הדרימליינר, ה-787. המשמעות: המטוס שמקורקע מזה ארבעה חודשים יחזור לשמיים כבר בימים הקרובים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
במהלך השבוע ה-FAA יוציא הנחיות לחברות התעופה לגבי התיקון הנדרש למערכת הסוללות של המטוס, ולאחר מכן המטוסים בהם יתבצע התיקון יורשו שוב לטוס בשמי ארה"ב - והעולם. התיקון הנדרש על ידי הסוכנות הוא להוסיף תיבה אטומה מסביב לסוללות, כך שבמקרה של התלקחות - השריפה תיכבה מעצמה בשל מחסור בחמצן בתיבה האטומה.
חברת התעופה האמריקנית יונייטד תחל להטיס את מטוסי ה-787 שברשותה ככל הנראה כבר מיום רביעי, אלא אם ידחה מועד פרסום ההנחיות על ידי מנהל התעופה הפדרלי. צוותים של הסוכנות יצאו אל נמלי התעופה בהם חונים מטוסי 787 מושבתים, מטוקיו ועד אדיס אבבה, כדי לפקח על עבודת הצוותים המקומיים ולוודא שהם מבצעים את התיקון שאושר על ידיהם. לאחר מכן - המטוסים יורשו לחזור לשירות.
המטוס קורקע; קו הייצור הושבת
בכך מסתיים קרקוע בן כמעט ארבעה חודשים של מטוס הנוסעים החדש והמתקדם בעולם, לאחר שבחודשים הראשונים להפעלתו כמה מהמטוסים סבלו מסדרת תקלות לא צפויה. על 50 המטוסים שכבר יוצרו ברחבי העולם נאסר לטוס, ופס הייצור של המטוס הפופולארי - שכמעט 900 יחידות ממנו כבר הוזמנו - הושבת מפעילות גם הוא. חברת התעופה הישראלית ארקיע הזמינה גם היא שני מטוסי 787, שאמורים להגיע לחברה במהלך 2015.
מטוס ה-787, המכונה "דרימליינר", הוא מטוס בגודל בינוני המשרת קווים בעלי טווח ארוך. גופו נבנה מסיבי פחמן, בניגוד למטוסים הקודמים שנבנו מאלומיניום, ובשל כך משקל גופו קטן יותר בהשוואה למטוסים בקטגורית גודל דומה ולכן צריכת הדלק שלו נמוכה ב-20% בהשוואה למטוסים הקיימים. יש בו מערכות תאורה, מיזוג אוויר ובידור מתקדמות שאמורות להפוך את הטיסה בו לחוויה נוחה וידידותית יותר בהשוואה למטוסים הנוכחיים.