כל אחד מכיר את הסיטואציה הבאה: אתם הולכים ברחוב, ורואים מולכם אדם עם תיק, חולצה או נעליים שאתם מחפשים כבר זמן רב ולא יודעים היכן למצוא. יש מי שהיה אוזר אומץ וניגש לשאול היכן ניתן למצוא את הפריט, אך מרבית האנשים היו ממשיכים לשאת את הסקרנות בליבם - טכנולוגיה ישראלית חדשה מנסה לשנות את כללי המשחק.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
האפליקציה AWEAR מציעה לחברות הלבשה ואביזרים מסביב לעולם להטמיע במוצרים שלהם שבב חכם, שיופעל על ידי טכנולוגיית בלוטות'. כך, אם זיהיתם פריט שאתם מעוניינים בו תוכלו לפתוח את האפליקציה הייעודית, ובזכות השבב לדעת את שם המותג, את מחירו, ואף לקנות אותו אן ליין.
התפתחות המוצר מצריך כמובן את הסכמת החברות, שצריכות לאשר את הוספת השבבים לפריטים שהיא מוכרת. עלות השבב החכם עשוי להעלות את מחיר פריטי הביגוד, אך ההערכה היא כי החברות ייספגו את עלות הטכנולוגיה, שהופכת למעשה את הקונים לפרסומת מהלכת.
הטכנולוגיה מעוררת עניין בקרב חברות גדולות בעולם, אך לצד ההתלהבות יש גם את סוגיית הפגיעה בפרטיות - ייתכן שלא כולם יהיו מרוצים מכך שכל אחד יכול לדעת בדיוק מה המותג שהם לובשים וכמה הם שילמו בעבורו. בתגובה לכך מבטיחים מייסדי הטכנולוגיה, לירון סלונימסקי ואורן מזור, כי לכל קונה תהיה אפשרות לבטל את פעולת השבב כדי שפרטיותו תישמר.