גוגל דרך משקפיים (צילום: רויטרס, חדשות)
חיפוש בגוגל|צילום: רויטרס, חדשות

גוגל ישראל פרסמה הבוקר את רשימת מילות החיפוש הפופולריות לשנת 2012. היא עשתה זאת שבועיים לפני השקת האתר הרשמי Google Zeitgeist של גוגל העולמית, שיציג את מילות החיפוש על פי חלוקה למדינות בקטגוריות מגוונות - החל מבידור, טכנולוגיה ועד חדשות ומוסיקה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

גוגל מפרסמת הבוקר סיכום שנתי בו היא מציגה את מילות החיפוש החמות ביותר לשנה החולפת. הרשימה מסווגת לשתי קטגוריות עיקריות: חיפושים חמים, ושאילתות חמות, בנוסף מפרסמת גוגל את הטרנדים הקשורים בחדשות ואקטואליה.

מגמות החיפוש בישראל השנה מתרכזות בצרכנות וכלכלה. המפנה האדיר בשוק הסלולר נתן אותותיו גם ברשת האינטרנט. הערך שהגיע למקום הראשון מבחינת החיפוש באתר הוא "גולן טלקום", ואחריו במקום השני "הפרויקט של רביבו". הערך "שביתה" נמצא במקום השלישי במספר החיפושים של הגולש הישראלי.

הרשימה המלאה בקטגוריית החיפושים החמים בישראל:

1. גולן טלקום
2.הפרויקט של רביבו
3.שביתה
4.אינסטגרם
5.וויטני יוסטון
6.צביקה הדר
7.חוק טל
8.אבי הזמר
9.החלקיק האלוהי
10.צבע אדום

גוגל ידועה ביכולות האנליטיות שלה לענות על שאלות גולשים, ואכן מגמת שאילתות הגולשים רחבה. גם כאן הגולש הישראלי טרוד בנושאים כלכליים. כאשר, "איך לעשות כסף?" נמצא בראש הטבלה ואחריו "איך להוציא גימלים?". במקום החמישי מעוניינים הישראלים לגלות "איך לבנות אפלקיציה?".


עשרת החיפושים הפופולאריים בישראל לשאלת "איך ל" היו:

1. איך לעשות כסף
2.איך להוציא גימלים
3.איך עושים ילדים
4.איך למשוך אישה
5.איך לבנות אפליקציה
6. איך מתנשקים צרפתית
7.איך להתגרש נכון
8. איך להשתזף נכון
9.איך להפסיק לעשן
10.איך להיות מקובלת


תחום נוסף מרכזי וייחודי לגולש הישראלי, לפי הניתוח של גוגל הינו חדשות ואקטואליה. מבצע עמוד הענן, שנגמר לפני כשבועיים הגיע למקום הראשון בחיפוש חדשותי.
אחריו במקום השני, "שביתה כללית במשק" ובמקום השלישי, "משה סילמן".

מילות החיפוש החמות בישראל בתחום החדשות והאקטואליה היו:

1.עמוד ענן
2. שביתה כללית במשק
3.משה סילמן
4.אולימפיאדה
5.סנדי
6. פיגוע בבורגס
7.קוני 2012
8.בחירות ארה"ב
9. אייפון 5 השקה
10.וויטני יוסטון מתה

 
לצורך השוואה תוצאות החיפוש לשנת 2011 עסקו בגלעד שליט, אייפון 5, לוב, ואנגרי בירדס.