הפעילים גויסו דרך פייסבוק (צילום: חדשות 2)
שעות בלי סטטוסים|צילום: חדשות 2

אז איך היה אתמול בלי הפייסבוק לכמה שעות? היום נתנו מנהלי הרשת החברתית הפופולרית ביותר את ההסבר הרשמי לתקלה שאירעה אתמול, במסגרתה לא יכולתם להיכנס ולראות את הפרופיל שלכם במשך שעות.

ביקשנו מגולשי חדשות 2 בפייסבוק לתת לנו את הסטטוסים המצחיקים ביותר שהם ראו אתמול, לאחר שהרשת "התאוששה" והגולשים הפסיקו לרענן את הדף, או לנתק ולחבר מחדש את המודם.

בין השאר הופיעו הסטטוסים: "יהודי לא מנתק יהודי", "כל מי שלא עובד לא (השגיאה במקור) הפייסבוק עכשיו שיעשה לייק", "הפייסבוק דפוק...או...רק אצלי???]-:", "למה הפייס לא עובד לי? כי אני שחור?!" וגם "פיסבוק זה כמו אשה כל הזמן רוצה שידליקו אותה ומידי פעם נעלמתתתתתת".

עוד הופיעו הפנינים הבאות: "פייסבוק יקר פייסבוק אהוב, מאוד אשמח כשלמצבך הרגיל תשוב:D", "פייסבוק יקר, אני יודע שאתה עובד שעות נוספות וזקוק לחופש מדי פעם ואולי גם אתה רוצה לצאת להפסקה, אבל תשכח מזה, תפסיק לעשות מה שבא לך ותחזור למוטב !!! תודה" ואפילו: "היכונו לבייבי בום עולמי בעוד תשעה חודשים".

ההסבר המלא לתקלה בפייסבוק

במשך יותר משעתיים וחצי כוללות אתמול, נצח במושגי "פייסבוק", לא ניתן היה להיכנס לאתר הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם. חוץ מהאתר עצמו, שלא נפתח, גם כפתורי ה"לייק" החיצוניים שמופיעים במאות אלפי אתרים בעולם הפסיקו לעבוד. באתר חברים מעל חצי מיליארד אנשים, ובאופן טבעי זרמו אתמול להנהלה מיליוני תלונות על השיבושים השונים.

אמש, מנהל הנדסת התוכנה של פייסבוק, רוברט ג'ונסון, פרסם "נתיחה שלאחר המוות" והסביר מה למעשה גרם לאתר ליפול. לפי הפוסט שפרסם ג'ונסון, הבעיה נבעה ממערכת אוטומטית שפייסבוק בנו, כדי לבדוק ערכי-תצורה בלתי תקינים בזיכרון של האתר. למרבה הצער, הבדיקה האוטומטית כשלה - עד לנקודה בה מנהלי האתר נאלצו ממש לכבות את פייסבוק לחלוטין עד להחלמה.

"היום עשינו שינוי בערכי התצורה שהתפרשו כלא-תקינים", כתב ג'ונסון. "זה אומר שכל לקוח ולקוח ראה את הערך הלא-תקין וניסה לתקן אותו. מפני שהתיקון כולל חקירת נתונים רבים, הנתונים הללו 'הותקפו' במהירות בידי מאות ואלפי 'חקירות' בשנייה".

הוא הוסיף, "ואם זה לא מספיק, בכל פעם שלקוח קיבל הודעת שגיאה בניסיון לחקור את הנתונים, האתר פירש את זה כערך לא-תקין ומחק את מפתח הזיכרון המתאים. המשמעות היא שאפילו לאחר שהבעיה המקורית נפתרה, זרם החקירות נמשך. כל עוד מאגרי המידע נכשלו בחלק מהבקשות, הם גרמו לאפילו עוד יותר בקשות. נכנסו ללופ-פידבק שלא נתן למאגרי המידע להחלים".

"הדרך לעצור את מחזור הפידבק היה כואבת למדי - נאלצנו לעצור את כל התנועה למאגרי המידע, כלומר - לכבות את האתר. כשמאגרי המידע שוחזרו והסיבה לתקלה תוקנה, לאט לאט הרשנו לעוד אנשים לשוב לאתר", כתב המנהל.

רוצים לקבל עוד עדכונים שוטפים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק