הרשת החברתית פייסבוק קרובה מתמיד להיות האתר השלישי בגודלו בישראל, כך עולה מסקר TIM לחודש אוקטובר של מכון TNS/טלסקר. הסקר מגלה שהאתר זוכה לחשיפה שבועית של 56.5 אחוזים. לשם השוואה, המוביל בטבלה הוא אתר גוגל שזוכה לשיעור חשיפה שבועי של 88 אחוזים.
אז מה הופך את האתר למצליח כל כך בישראל? אחרי ההצלחה של הגרסה הישראלית המוקדמת "מקושרים", נראה שאין סיבה שלא יצליח: הוא מאפשר לשמור על קשר עם חברים ממעגלים רחוקים, לשתף תמונות, לינקים ודעות ובעיקר להתעדכן במה שקורה אצל אחרים מבלי להיחשב רכלן או מטריד.
אתר בשם checkfacebook מספק סקירה מעניינת על המשתמשים בפייסבוק ברחבי העולם. מנתוני האתר עולה שקרוב לשני מיליון ישראלים מחזיקים חשבון פיסבוק פעיל, עם יתרון קל (כ-54 אחוזים) למין הגברי.
האם האינטרנט תפס גם אצל שכנינו?
טווח הגילאים של המשתמשים הישראליים נע בין גילאי העשרה למשתמשים מעל גיל 65, כאשר רוב המשתמשים (כ-33 אחוזים) הם בטווח הגילאים 18-24. הנתח השני בגודלו מורכב ממשתמשים בגילאי 25-34 ומהווה קרוב ל-28 אחוזים. בני הנוער (גילאי 14-17) נמצאים במפתיע רק במקום השלישי, ומהווים כ-18 אחוזים מהמשתמשים.
אך מה שטוב לנו הישראלים - לא בהכרח תפס גם אצל שכנינו: הממלכה הירדנית שאוכלוסייתה דומה בגודלה לזו של ישראל, מונה רק חצי מיליון משתמשי פייסבוק (רבע ממספר המשתמשים בישראל). במצרים המצב אף יותר גרוע: מתוך 77 מיליון מצרים רק שני מיליון בחרו לפתוח חשבון בפייסבוק.
הסיכוי שלכם למצוא חברים מעבר לים בפייסבוק גדול יותר במדינות אירופה ובארצות הברית כמובן, שמובילה עם 94 מיליון משתמשים. אם בכל זאת חשקה נפשכם למצוא חבר מוסלמי באתר, ייתכן שתמצאו אותו באינדונזיה. המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, נמצאת במקום השביעי בטבלת המדינות בעלות מספר המשתמשים הרב ביותר - עם קרוב ל-12 מיליון משתמשים.