האייפד מגיע לבנקים: בנק הפועלים ובנק לאומי הודיעו כי בכוונתם להתחיל להשתמש במחשב הלוח של אפל כדי לקצר את זמן המתנה בתור בסניפים. בנקאים המצוידים במכשירי אייפד יעברו בין הלקוחות הממתינים, יאתרו מקרים שבהם ניתן לתת שירות מידי ולחסוך ממנו את המשך ההמתנה בתור.
"אנחנו רותמים את החידושים הטכנולוגיים לטובת שירות מקצועי", אומרת מירב ספקטרובסקי-ששון, מנהלת אגף שיווק, אסטרטגיה ושירות בחטיבה הקמעונאית של בנק הפועלים. "ההתפתחויות האחרונות בטכנולוגית המחשוב מאפשרות לראשונה לצאת מגבולות עמדת הבנקאי המסורתית", היא מוסיפה.
"בעבר התבססנו על מתן שירות באמצעות מחשב נייח או נייד", אומרת ספקרובסקי-ששון. "עם זאת, אפשר גם להעניק שירות ללקוח באמצעות מחשב לוח המאפשר לבנקאי לבוא במגע עמו בעת שהותו בסניף, באינטראקציה בין אישית בגובה העיניים", היא מוסיפה.
"הבנקאי מארח את הלקוח"
זמן קצר לאחר הודעת הפועלים על שדרוג השירות, בנק לאומי הודיע על השקת "לאומי Navigator" שירות מבוסס Tablet לשיפור חוויית השירות בסניף. השירות כולל סיוע ללקוח בהתמצאות בסניף וכן ביצוע פעילויות בנקאיות מהירות באמצעות טכנולוגיה חדישה מבוססת מחשב לוח Tablet מתקדם.
אייל בירן, ראש אגף לקוחות בחטיבה הבנקאית בלאומי סיפר כי לאומי Navigator מהווה "נדבך נוסף במעטפת השירותים המעצימים את חוויית הלקוח בסניפי לאומי. הבנקאי בסניף יוצא מעמדתו, מארח את הלקוח ומבצע עבורו את הפעולות שהוא צריך", אומר בירן.
שירות בזמן מלחמה?
בין הפעולות שיוכל הבנקאי לבצע בעזרת האייפד ניתן למנות גם פעולות בעו"ש ובמט"ח, הזמנה ומסירה של כרטיסי אשראי ופנקסי צ'קים, הפקדה לפיקדון או לתכניות חסכון, בקשת אשראי, הוראות קבע, קביעת פגישות, מסירת מידע והנפקת תדפיסים.
בבנק הפועלים מציינים כי השימוש במחשבי לוח יוכל לסייע לבנק גם לצורך היערכות למתן שירות בנקאי במצבי חירום, כאשר קיימת מגבלה למתן שירותים בנקאיים באמצעות סניפי הבנק. למשל במצב בו בזמן טילים נאלץ הבנק לסגור סניפים באזורים מותקפים כפי שאירע במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 ובמבצע "עופרת יצוקה".
במצבים כאלה יוכל הבנק, בכפוף להנחיות בנק ישראל, להשתמש במחשבי הלוח לצורך מתן שירותים בנקאיים באתרים חלופיים מחוץ לסניפי הבנק.
שני הבנקים החלו את השירות החדש בסניפיהם בנתניה ולאחר מכן יוטמע השירות בסניפים השונים ברחבי הארץ.