אפל מתנצלת בפני לקוחותיה (צילום: רויטרס)
אפל מתנצלת בפני לקוחותיה|צילום: רויטרס

ענקית הטכנולוגיה אפל פירסמה התנצלות רשמית ללקוחותיה לאחר שפורסם כי ביצועי מכשירי אייפון ישנים מתדרדרים כשמעדכנים גרסה באייפון. "אנו יודעים שחלקכם מרגישים שאפל איכזבה אתכם. אנו מתנצלים".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

 בהודעה רשמית של חברת אפל נכתב: "בראש ובראשונה - אנו מעולם ולעולם לא נעשה פעולות מכוונות על מנת לקצר את חיי המדף של מוצרי אפל". לטענת החברה מקור התקלות הוא בסוללה של האייפונים אשר נשחקת ככל שחולפות השנים.

מנכ
מנכ"ל אפל טים קוק|צילום: רויטרס

"כל הסוללות הנטענות הן מתכלות", מסבירה אפל בהודעתה את הסיבה לכך שמכשירים ישנים החלו לקרוס לאחר עדכון הגרסה האחרון. אפל הציעה פשרה לקהל לקוחותיה: החל מסוף ינואר תציע אפל החלפת סוללה לכל הדגמים הישנים (החל מאייפון 6 ומעלה) במחיר של 29 דולרים במקום 79, כלומר בהנחה של 50 דולר. בנוסף, בענקית הטכנולוגיה מבטיחים כי כי בתחילת 2018 יצא עדכון גרסה לאייפונים אשר יאפשר לראות מה מצבה של הסוללה במכשיר.

תביעות ייצוגיות הוגשו ברחבי העולם

לפני קצת יותר משבוע חברת אפל הודתה כי היא מאיטה אייפונים ישנים בשביל למנוע מהם להיכבות באופן פתאומי. ההודעה עוררה זעם גדול בקרב לקוחות החברה שרבים מהם מרגישים שהחברה מנסה לדרום להם לרכוש בכוח את הדגם החדש שיצא לשוק.

הזעם הצרכני תורגם במהרה לגל של הגשת תביעות ייצוגיות נגד ענקית הטכנולוגיה ברחבי העולם: לא פחות מ-8 בקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו נגד אפל בארה"ב בלבד. גם אצלנו בישראל הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית על סכום של 500 מיליון שקלים.