מסייעים מעמק הסיליקון: ענקיות הרשת אינה עומדת מהצד לנוכח האסון הכבד שפקד את נפאל ושכנותיה. הרשת החברתית פייסבוק וענקית החיפוש גוגל, השיקו כל אחת תוסף המאפשר לאתר ולהוסיף מידע על אנשים שנמצאים באזורי האסון - מבלי לעבור דרך כלי התקשורת המסורתיים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
התוסף של רשת פייסבוק שנקרא "סייפטי צ'ק" מאפשר לכל אדם שנתקע באזורי האסון בנפאל, להודיע לחבריו ולאנשי הקשר שלו כי הגיע למחוז מבטחים, באמצעות לחיצה פשוטה. התוסף פועל באופן אוטומטי מרגע שהרשת מזהה שהמשתמש נמצא באזור המוגדר כבעייתי - היא שואלת אותו האם הוא בטוח, או מספקת לו מידע על חבריו הנמצאים סביבו.
מנגד, מנוע החיפוש של גוגל השיק את שירות "מציאת אנשים" המאפשר לאתר אדם לפי שמו או לתת מידע על מישהו אחר המוגדר כנעדר. השירות של גוגל, המחולק לשני מנועי חיפוש נפרדים מתבסס על מאגר מידע של שמות, אותם מצליב המנוע במידת הצורך.
השוני העיקרי בין שני השירותים הוא שבשירות של פייסבוק המידע זמין רק לחבריו של המשתמש, בעוד שבגוגל המידע זמין לכולם.
מניין ההרוגים ברעש האדמה העז (7.9 דרגות) שפקד את נפאל הבוקר (שבת) ממשיך לעלות והוא עומד כעת על 1,457 - מתוכם כאלף בנפאל והיתר בהודו ובבנגלדש. במשרד החוץ טוענים כי טרם נוצר קשר עם 200 ישראלים באזור, וסביר להניח שההורים המודאגים בישראל ישמחו מאוד לאור הפיתוחים החדשים שיסייעו לאתר את המטיילים במהירות רבה יותר מבעבר.
הרשת נחלצת לעזרת נפגעי האסון בנפאל
בעוד שבכלי התקשורת המסורתיים קשה לעיתים לאתר מידע ספציפי על נעדר כלשהו הנמצא באזור האסון, ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק השיקו כל אחת מנוע לחיפוש מידע אישי. שני השירותים דומים למעט הבדל עיקרי - בפייסבוק המידע זמין לאנשי הקשר בלבד, בעוד שבמנוע של גוגל הוא גלוי וזמין לכולם. כך זה עובד
חדשות 2
|
חדשות |
פורסם 20:38 25.04.15