ארבעה חודשים לאחר הפיצוץ בלוויין הישראלי "עמוס 6" זמן קצר לפני שיגורו, חברת "ספייס X" שהמשגר שלה התפוצץ בתקרית, מפרסמת את תחקיר האירוע. החברה שבראשה עומד היזם אילון מאסק, ומסבירה את שורת אירועים שהובילו לפיצוץ במשגר בזמן שהיה עליו הלוויין באתר השיגור קייפ קנברל שבפלורידה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
במסגרת התחקיר, התייחסו ב"ספייס X" לאופן שבו מתבצע השיגור באמצעות דלק נוזלי (חמצן), אותו נהוג לשמור בטמפרטורת הרתיחה. כשהדלק מתחמם, נפלט החמצן באמצעות "נשמים". במידת הצורך, אנשי הצוות מציידים את המשגר בדלק נוסף זמן קצר לקראת השיגור.
ב"ספייס X" החליטו לשמור דווקא את החמצן בטמפרטורה הקרובה לנקודת הקיפאון, זאת בכדי לאפשר הכנסת יותר דלק למיכל בכדי לשפר את יעילות המשגר. בשל כך, בחברה מציינים כי בשלב זה קיים "לחץ פסיכולוגי" לתדלק מאוחר ככל האפשר ביחס לזמן השיגור. כל עיכוב מחייב את הפסקת תהליך השיגור, זאת בשל הקושי לשמור על הטמפרטורה הנמוכה לאורך זמן.
בנוסף מצביעים בחברה על מיכלי ההליום שזוודו בתוך מיכלי החמצן עצמם. ככלל, מיכלי ההליום מצופים בחומרים מרוכבים המעניקים להם חוזק ועמידות מפני סדקים ודליפות. מהתחקיר עולה כי פגם כלשהו הוביל לכך שהחמצן חדר את המעטפת של מיכלי ההליום ולהצתה, מה שהתגלגל במהירות לפיצוץ.
במקביל לפרסום התחקיר, חברת "חלל" הישראלית מפעילת עמוס 6 מחפשת לוויין חלופי. החברה פנתה לתעשייה האווירית כדי לבחון ייצור לוויין בתוך פחות משנתיים כדי לגשר על הפער שנוצר לאחר הפיצוץ.