בעודנו רצים משדה תעופה אחד לשני, מבלים בטרמינל ומחפשים את הדרך לאולם הבורדינג בין זכוכיות, קירות בטון ושטיחים אינסופיים, טרמינל 2 בנמל התעופה צ'אנגי בסינגפור מציע לעוברים בו מסלול באווירה אחרת לגמרי - חוויה ביופילית של גנים עירוניים המהולה בשלווה, הנאה ונוחות למשתמש.

>> לכל הכתבות בערוץ living 

>> מעצב פנים: 3 דברים שגורמים לבית שלכם להיראות זול

>> סייל הקיץ של איקאה אתנו: הפריטים השווים, ואלו שפחות

 

משרד האדריכלות BOIFFILS Architectures, המתכנן בשגרה מרכזי קניות, בתי מלון ובוטיקים, סיים לאחרונה, לאחר 5 שנים, את הרחבת הטרמינל המשתרע על פני 120 אלף מ"ר בשלוש קומות.
האדריכלות של הצוות הפריזאי של המשרד התמקדה פחות בניהול זרימת הנוסעים, ויותר בחוויות המטיילים ובחיבור ליסודות כדור הארץ על יסוד הבניין הקיים של הטרמינל. זה התבטא במיוחד באולמות היציאה וההגעה, וכך נוצר לסינגפור שער חדש התואם למאה ה-21.

שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות  ג, BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות  ג, BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong

בפרויקט שלושה מפלסים, כולל אולמות הגעה ויציאה וקומת מזון ומשקאות. ארכיטקטורת הטרמינל הקיימת התמקדה ביעילות עסקית ולא בנוחות ובחוויות משתמש מהנות, כמו שקורה בדרך כלל בשדות תעופה. האדריכלים ביקשו להחליף חוויות מלחיצות של התנהלות בשדה בחוויות טובות, ויצרו סדרה של גירויים חזותיים, גירויי שמע וגירויים אינטראקטיביים שנועדו להרגיע את הנפש, הגוף והנשמה, חלקם אלמנטים אמנותיים ותרבותיים אסייתיים.

טשטוש גבולות מרגיע

הפרויקט תוכנן כמסע על פני נוף מקורה הכולל מינרלים, תצורות מים וצמחייה עבותה בצורות ובצפיפות שונות, מתוך ניסיון לייצר סביבה רב-חושית שלווה שמאפשרת לנוסעים ליהנות מההשפעות המרגיעות של הטבע. ההשראות כללו צמחייה, טופוגרפיה, גיאולוגיה, בריכות, נחלים, זרמים, השתקפויות מים ועוד, במטרה ליצור מרחבים וצורות שמטשטשים את הגבולות בין אדריכלות ונוף.
החללים טופלו בפילוסופיות עיצוב שמזכירות מתחמי מלונות יוקרתיים, עם חוויית צ'ק-אין מסבירת פנים ואישית. גווני אדמה עשירים, חומרים אצילים ואלמנטים הייטקיסטיים שולבו עם צבעים קרים וסטריליים.

שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong

עם ההגעה למפלס היציאה, שטיחים מוארים וצבעוניים מזכירים נופים אוויריים של יבשה וים, עם קווים צבעוניים ומרקמים שמייצגים את שכבות המשקעים של כדור הארץ. עמודי צמחייה משתרעים מקומת הקרקע ויוצרים אטריומים (חללים בעלי תקרה שקופה) מרובים בהשראת הטבע. דוכני הצ'ק-אין האוטומטיים ועמדות המטען בקומה הפתוחה ממוקמים כמעין איים בעלי צורה ייחודית, ולא כדלפקים ליניאריים באופן מסורתי. "הנסיעות במאה ה-21 מלאות ברגעי לחץ, החל מהצ'ק-אין, דרך קווי האבטחה וביקורת הדרכונים, ורצינו לספק שקיפות רחבה כדי לאפשר צפייה על הצעדים הבאים וכך להפחית חרדה מהלא נודע, שנובעת מחוסר היכרות עם שדה התעופה", אומרים האדריכלים.
התקרה מסתירה מערכות מכניות ופרטים קטנים כולל ספרינקלרים, מצלמות אבטחה ותאורה כמעט בלתי נראית, וביחד עם ריצוף חצי מלוטש, משרה אווירה שלווה יותר משדות תעופה מסורתיים. חלק מהתאורה שתוכננה נועדה לצמחייה המקורה, כדי להבטיח קיימות לאורך זמן.

שדה תעופה בסינגפור אדריכלות  ג, BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות  ג, BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות  ג, BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות ג, BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות  ג, BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong

בציר המרכזי של אולם היוצאים ניצב מפל דיגיטלי בגובה של 14 מטרים. הוא נקרא "מפל הפלא" ויוצר מוקד חזותי. מפלים מרגיעים זורמים בין גנים אנכיים העולים משני צידי מסך ה-LED המעוקל, ומורכבים ממקטעים שטוחים המספקים נוף אופטימלי. המים הסוערים משנים כיוון מספר פעמים בשעה, ויוצרים מעין ריקוד בין האלמנטים. "הפרויקט כולו הוא דיאלוג בין טכנולוגיה לטבע, אבל הטכנולוגיה מוסתרת במידה רבה כדי להדגיש את האלמנטים הטבעיים", אומרים במשרד האדריכלים. "הטכנולוגיה מספקת נוחות ויעילות, אבל המיקוד האנושי הוא מה שמגדיר את חווית המשתמש". ברחבי הגן ניתן לשמוע את הצלילים הטרופיים של סינגפור באמצעות שירי ציפורים, רעשי חרקים ויצורים מקומיים אחרים, המופקים בזמן אמת מקטלוג של כמעט 100 הקלטות ומשודרים דרך מערכת סאונד תלת ממדית. האמן והמעצב ממציא הקיר הירוק, פטריק בלאן, בחר את הצמחייה.


הפרויקט זכה בפרס הבחירה הפופולרית של A+Awards בקטגוריית חללי התחבורה; פרס העיצוב Platinum A בקטגוריית עיצוב חלל פנים ותערוכה; ופרס המצוינות בעיצוב אוניברסלי של BCA מטעם רשות הבנייה והבנייה של סינגפור.

אדריכלות הפרויקט: משרד BOIFFILS Architectures.

שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong
שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong

שדה תעופה בסינגפור אדריכלות BOIFFILS Architectures (צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong)
אדריכלות BOIFFILS Architectures|צילום: Changi Airport Group - Fabian Ong

מתברר שלא רק סינגפור יצרה שדה תעופה מיוחד. בפאלם ספרינג, ארצות הברית, תוכנן טרמינל חיצוני לגמרי שבו כל הליך הצ'ק-אין רגיל, אבל אחרי שעוברים את הביטחון יוצאים לשערים בחוץ, עם הצללות, ספסלים, דשא, קפה ומסעדות. טיסה נעימה. 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Michael Downie (@downielive)