מנכ"ל אל-על אליעזר שקדי נפרד הבוקר מחברת אל-על, לאחר ארבע שנים בתפקיד. לא בכדי, שקדי בחר להיפרד מאל-על ביום בו הוצגו התוצאות הכספיות לשנת 2013 שהראו שיפור ניכר במאזן הכלכלי של החברה - רווח נקי של 25.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 18 מיליון דולר בשנה שעברה. שקדי הוסיף כי יש משקיעים שמתעניינים בחברה, אחרי כישלון הניסיון למכור את החברה לקרן פימ"י בשנה שעברה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
ההישג הבולט ב-2013 היה גידול משמעותי בהכנסות החברה של 4% לסך של 2.1 מיליארד דולר, מה שמציב את השנה האחרונה כשנה בה אל-על רשמה את ההכנסות הגבוהות ביותר שלה מאז ומעולם. "בארבע השנים האחרונות התמודדנו עם מציאות גיאו-פוליטית מורכבת", אמר שקדי בנתב"ג. "מבצעים בעזה, מהפכה במצרים שהובילה לסגירת הקו לקהיר, וההתנהלות מול אירן הובילה להשלכות על מחיר הדלק כל העת".
על הסכם שמיים פתוחים ושביתת החברות הישראליות בשנה שעבר אמר שקדי כי "המדינה כעת משלמת כמעט את כל הוצאות הביטחון (97.5%) של החברות הישראליות. לא ביקשתי טובות מאף אחד, אלא רק לאפשר לנו להתחרות בתנאים שווים מול החברות הזרות, כעת המצב הגון וענייני". הירידה בנתח השוק של אל-על נמשכה גם בשנה החולפת, והיא עומדת כעת על 32.5% מהטסים בנתב"ג, לעומת כמעט מחצית מהטסים ערב ההפרטה של החברה ב-2004.
"לא הייתה התקדמות בתחום הסכמי העבודה"
על הניסיון להחליף את המטוסים הרחבים המתיישנים של החברה שקדי טוען כי "יש תחרות בין בואינג לאירבוס על מכירת מטוסים רחבי גוף לאל-על, סיימנו את הסוגיות ההיסטוריות (אל על קונה רק מטוסים אמריקנים ב-50 השנים האחרונות). אני מעריך שיהיו החלטות במהלך השנה הקרובה". על התרבות הארגונית באל-על אמר המנכ"ל היוצא כי הוחל במהלכי מדידה של העבודה, תמרוץ העובדים על פי תוצאה - אך רק ל-25% מעובדי החברה. שקדי התגאה בפרויקט מצוינות של העובדים וטוען כי רעיונותיהם הובילו לחיסכון של מיליוני דולרים בחברה.
"לא הייתה התקדמות בתחום הסכמי העבודה", הוא הודה אך אמר כי הוא חושב שיש סיכוי לחתום על הסכמי עבודה קיבוציים בחברה בקרוב - הנושא שהכשיל את עסקת המכירה של אל-על לקרן פימ"י בשנה שעברה. שקדי עוד התגאה בהרחבת וחידוש צי המטוסים, בהשקת הלואו קוסט UP שתתחיל לטוס בסוף החודש ובגידול המכירות דרך אתר החברה. "הייתה לי זכות גדולה להוביל חברה עם משמעות אדירה לישראל אני מרגיש שאל-על היום מבוססת יותר ונמצאת בכיוון הנכון", נפרד שקדי מהחברה.
אליעזר שקדי התמנה למנכ"ל אל-על בתחילת 2010 לאחר ששימש כטייס קרב ומפקד חיל האוויר. זה היה תפקידו הראשון בשוק האזרחי. למרות רווח בשנה הראשונה בתפקידו, בשנתיים העוקבות אל-על הציגה הפסדים. בתקופתו של שקדי אל-על נאלצה להתמודד עם הגדלה דרמטית של התחרות בנתב"ג, עם הכישלון להצטרף לברית תעופה ועם סגירת הקו לאילת בעקבות שינוי מתווה הנחיתה בעיר. את שקדי יחליף סגנו דוד מימון.