הקהילה הגאה בישראל נחשבת לאחת המתפתחות בעולם. חברי כנסת ואישי ציבור נמצאים מחוץ לארון, אמנים לא חוששים להיחשף, והמודעות הציבורית פרצה את גבולותיה של תל אביב. אבל, דווקא מה שבמדינות רבות בעולם מבינים כבר לא מעט זמן, אצלנו מנסים לעורר בימים אלה - ההבנה כי מדובר במגזר צרכני גדול ששווה המון כסף.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
ענת ניר, מומחית שיווק לקהילה הגאה אומרת כי "השנה נעשה קפיצה גדולה, משום שחברות רבות החליטו להצהיר על תמיכתן בקהילה הגאה. כמות הכסף שגויס מחברות פרטיות ומסחריות הוא סכום שאינו מבוטל".
בשבוע הבא תתקיים בדיזינגוף סנטר הוועידה הראשונה לכלכלה ורודה בישראל. זאת, במטרה לחשוף את כוח הקנייה של הקהילה הגאה לצמרת העסקית במדינה.
על חוזקו של כוח הקניה של הקהילה הגאה יעידו הנתונים המלמדים כי 37% מאלו המשתייכים לקהילה הגאה טסים לחו"ל לפחות פעמיים בשנה. 40% מוציאים על מסעדות יותר מאלף שקלים בחודש, ו-34% הוציאו במהלך תקופה של 3 חודשים יותר מאלפיים שקלים על ביגוד והנעלה.
"משרדי תיירות ומסעדות שלא רואים בקהילה הגאה קהל יעד עושים טעות. כל המחקרים שנעשו לגבי הרגלי הצריכה והרגלי הפנאי של הקהילה הגאה מראים שהם נוסעים לחו"ל יותר מאנשים אחרים ואוכלים יותר במסעדות" אומר גיא טצה, מיוזמי יריד כלכלה ורודה.
גופי מסחר שהתחילו להפנים שהשיווק הישיר לקהילה הגאה עשוי להכניס הרבה מאוד כסף ככל הנראה יודעים למה. 63% מחברי הקהילה דיווחו כי יעדיפו לקנות מוצר המפרסם באופן ייעודי עבור הקהילה. זאת, בעוד שקרוב לרבע מהם מתכננים לקנות רכב חדש או מחשב נייד בשנה הקרובה.
טצה משרטט את הפרופיל הטיפוסי לחברי הקהילה הגאה ואומר כי "בדרך כלל מדובר ביחידים או בזוגות ללא ילדים שעוסקים במקצועות חופשיים, נמצאים בעשירונים העליונים מבחינת ההכנסה וההשכלה. כתוצאה מכך יש להם כסף רב פנוי".
כוחם הצרכני של ההומואים והלסביות מזוהה במיוחד בהקשר של תהליכי הפונדקאות, השקעה של עשרות אלפי דולרים. אבל המגזר העסקי לא ממש מסתכל אל תוך הקהילה, שמנסה עכשיו להראות שהכסף הורוד שווה לא פחות.