שר הכלכלה אריה דרעי הורה לאחרונה להנהלת רכבת ישראל על ביטול ההיתרים לעבודות פיתוח ותשתית במהלך השבת. ברכבת אומרים היום (שישי) כי הדבר עלול לגרום לפגיעה משמעותית בתנועת הנוסעים ואף לעיכובים של עד שנתיים בפתיחת הקו המהיר לירושלים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
על פי הנהלת הרכבת, בעקבות ההחלטה של משרד הכלכלה, החל מהשבת הקרובה לא יתבצעו כלל עבודות תשתית ברכבת. הדבר לטענתם יגרום לביטול של רכבות בימי שישי ושבת - ולפגיעה משמעותית בציבור הנוסעים, רבים מהם חיילים המשתמשים ברכבת בימים אלו.
כמו כן טוענים ברכבת כי ההחלטה תביא להפסקה כללית בעבודות הקו המהיר לירושלים בימי שבת - דבר שיאריך את בנייתו בחודשים רבים. "אי ביצוע מבצעי תשתית מורכבים ופיתוח מסילתי בשבתות - יאלץ את החברה לבצעם בימי חול בלבד, לסגור לשם כך מסילות ועצם להשבית לשם כך רכבות סדירות", הסבירו.
לטענתם, המהלך יוביל גם לירידה משמעותית בהובלת המטענים - ובכך יתווספו אלפי משאיות בכל יום לכבישי המדינה. ברכבת ישראל מסבירים כי המהלך עלול לעלות למשק מיליארדי שקלים. "ההחלטה שלא לאפשר לרכבת ישראל לבצע עבודות קריטיות בסופי שבוע היא הפרה של הסטטוס קוו", הסבירו. "לצערנו הדבר יבוא בעיקר על חשבון הנוסעים".
ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה כי "מדיניות המשרד בכל הקשור למתן היתרים לעבודה בשבת במקרים דחופים, לא השתנתה. על פי הנחיית שר הכלכלה ומשרד הכלכלה, יידרשו מעתה חברות ממשלתיות שרוצות היתר לעבודה בשבת, לצרף לבקשה את אישור השר הממונה. אם רכבת ישראל רוצה היתר עבודה בשבת, היא נדרשת לצרף לכל בקשה את חתימת שר התחבורה וההיתר יינתן לה".