האיש שעורר את הסערה, רישאר (צילום: רויטרס)
מנכ"ל אורנג', ארכיון|צילום: רויטרס

מנכ"ל ענקית התקשורת אורנג' התנצל היום (שבת) פעם נוספת על אמירותיו לפיהן היה מנתק את הקשר העסקי עם חברת פרטנר אילו הדבר היה תלוי בו. בחברה הישראלית מסרבים לקבל את מסע ההסברים וההתנצלויות וטוענים כי הנזק שגרמו דבריו - עצום.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"הצהרותיו האחרונות של מנכ"ל פראנס טלקום הן לא יותר מאשר מסך עשן אשר מטרתו להטות את דעת הקהל בישראל ובעולם", אמרו בפרטנר. "אמירותיו הפוגעניות, התנצלויותיו וניסוחיו המעורפלים והמתחמקים ממשיכים לגרום נזק עצום למותג אורנג' בישראל ופוגעים באזרחי המדינה".

מפרטנר ביקשו להדגיש כי לא התקבלה אליהם כל פניה רשמית מפראנס טלקום עד היום. "אנחנו דורשים דו-שיח ישיר עם מנכ"ל החברה הצרפתית, סטפן רישאר, אשר עד היום מתחמק מהדברות ישירה עם החברה", אמרו בפרטנר. "התנהלות התמוהה בעיננו".

מוקדם יותר היום העניק רישאר ריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP שבו אמר כי החברה שבראשה הוא עומד "נמצאת בישראל כדי להישאר", כך כלשונו. רישאר שב והכחיש את כוונתה של אורנג' לסגת מההסכם עם פרטנר ואמר כי הוא "חש צער עמוק" על המחלוקת שהתגלעה בעקבות הדברים שאמר במהלך כנס שהתקיים במצרים.

מרכז שירות של אורנג', ארכיון (צילום: חדשות 2)
המותג בישראל נפגע, ארכיון|צילום: חדשות 2

לדבריו, אורנג' "אינה תומכת באף צורה של חרם על ישראל או על כל מדינה אחרת בעולם". הדברים של מנכ"ל ענקית התקשורת הצרפתית גרמו לסערה מדינית של ממש, בין היתר משום שממשלת צרפת מחזיקה באחוזים באורנג'.

בשל כך פנה בסוף השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו לארמון האליזה בדרישה להתנער מאמירותיו מעוררת המחלוקת של רישאר. בתגובה אמר אתמול שר החוץ הצרפתי לורן פאביוס כי ארצו מתנגדת בחריפות לכל חרם על ישראל.