תחבורה ציבורית מוזלת - בכל עיר ויישוב בארץ: חודש וחצי לאחר החלת רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית בארבעת המטרופולינים הגדולים, היא מתרחבת - ותחול כעת בכל מקום בישראל.
לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - כנסו לחדשות 2 בפייסבוק
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ושר האוצר, משה כחלון, סיכמו על הרחבת הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית ממטולה בצפון עד אילת בדרום. "ההרחבה תאפשר למאות אלפי נוסעים נוספים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית, באמצעות מנוי חופשי חודשי או יומי", אמר השר כ"ץ.
"המנוי מאפשר נסיעה חופשית, ללא כל הגבלה, ברכבות ואוטובוסים. עלות הרחבת הרפורמה לכל הישובים בארץ נאמדת בכ-70 מיליון שקלים לשנה". השר הודה לחברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון על מעורבותה ותרומתה להרחבת רפורמת התעריפים ליישובי הגליל.
היישובים החדשים ייכללו מטרופולינים הגדולים
רפורמת התעריפים, שיצאה לדרך ב-1 בינואר 2016, כללה את ארבעת המטרופולינים הגדולים, תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, שגבולותיהם הורחבו באופן משמעותי. האזורים החדשים שיכללו ברפורמה, ישויכו לאחד מארבעת המטרופולינים הקיימים בהתאם לקרבתם הגיאוגרפית.
אזור הגליל, שחולק לשלושה תתי אזורים: הגולן והגליל העליון, אזור צפת ומרחב טבריה והכנרת, ייכלל במטרופולין חיפה - וכך גם אזור עפולה, בית שאן והיישובים שבאזור.
אזור חריש המתפתח וואדי ערה יקושרו באמצעות כרטיסי מנוי לשני מטרופולינים: חיפה ותל אביב. יצוין כי המנויים החדשים יאפשרו גם נסיעה ברכבת העמק עם תחילת הפעלתה בשנה הבאה. אזור עמק זבולון והישובים רכסים, אבטין וכפר חסידים יכללו בטבעת 1 של מטרופולין חיפה, וכן יקושרו בכרטיסי מנוי תקופתיים בתוך האזורים.
אזור השומרון ייכלל במסגרת הטבעת השנייה והשלישית של מטרופולין תל אביב, ואילו גוש שילה יצורף לטבעת השלישית במטרופולין ירושלים.
תושבי קריית גת והסביבה, יוכלו לבחור בין מנוי למטרופולין תל אביב לבין מנוי למטרופולין באר שבע, בהתאם לצרכיהם, ולעשות שימוש בכל אמצעי התחבורה הציבורית והמחירים המוזלים הקיימים בשני המטרופולינים. בנוסף, אזורי קרית גת ואשקלון יקושרו ביניהם בכרטיסי מנוי תקופתיים.
העיר אילת, שתהווה מטרופולין נוסף ברפורמה, תכלול את יישובי חבל איילות בערבה. הסדרי הנסיעה באזור זה יסוכמו בקרוב בין משרד התחבורה לבין נציגי המועצות האזוריות.
מחירי מנוי ה"חופשי חודשי" יורדים משמעותית
תעריפי המנויים החדשים מציעים למשתמשי התחבורה הציבורית הקבועים הוזלות בגובה של עשרות אחוזים. כך למשל נוסע שנסע דרך קבע מקרית שמונה לכרמיאל, שילם עבור נסיעה 23.1 שקלים לכל כיוון, ובחישוב חודשי (לפי 20 ימי עבודה), 924 שקלים. בקרוב, ישלם הנוסע עבור מנוי "חופשי חודשי" במסלול זה 423 שקלים בלבד, (הוזלה של כ-55%).
מנוי "חופשי חודשי" בין קרית שמונה לטבריה, יעלה 213 שקלים, במקום 1080 שקלים, הוזלה של כ-80%. מנוי "חופשי חודשי" בין קצרין לכרמיאל יעלה 423, שקלים לעומת 1080 שקלים (הוזלה של כ-60%). מנוי "חופשי חודשי" בין צפת לראש פינה יעלה 149 שקלים בלבד (הוזלה של 56%). מנוי "חופשי חודשי" בין צפת לקריית שמונה יעלה 213 שקלים בלבד (הוזלה של 67%).
מנוי "חופשי חודשי" בין עפולה לחיפה יעלה 423 שקלים (הוזלה של כ-34%). מנוי "חופשי חודשי" בין עפולה לכרמיאל יעלה 423 שקלים (הוזלה של כ-43%). מנוי "חופשי חודשי" בין אום אל פאחם לתל אביב יעלה 423 שקלים (הוזלה של כ-61%) מנוי "חופשי חודשי" בין אום אל פאחם לחדרה, יעלה 213 שקלים (הוזלה של כ-67%).
מנוי "חופשי חודשי" בין קרית גת לתל אביב יעלה 423 שקלים בלבד ויאפשר נסיעה חופשית בכל רחבי מטרופולין תל אביב. מנוי "חופשי חודשי" בין קרית גת לבאר שבע יעלה 354 שקלים בלבד ויאפשר נסיעה חופשית בכל רחבי מטרופולין באר שבע.
השר כץ הודה לחברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון על מעורבותה ותרומתה להרחבת רפורמת התעריפים ליישובי הגליל. "כשנחשפתי לחוברת הרפורמה של משרד התחבורה, הופתעתי לגלות שהגליל לא מופיע כחלק מהרפורמה וחמור מכך, לא מופיע בכלל על המפה", אמרה חברת הכנסת. "פניתי מיידית לשר האוצר משה כחלון, שנתן אור ירוק לפעול בעניין, ולשר התחבורה ישראל כץ. מאז עסקנו בגיבוש תוכנית להוזלת התעריפים הגבוהים בפרט ובפריפריה בכלל, בדגש על הגליל המזרחי, יחד עם הגורמים המקצועיים של המשרדים, ובגיבוי ותמיכה של שר האוצר משה כחלון".