הרבה גברים מנסים לפענח את החידה: מה נשים רוצים? על השאלה הפסיכולוגית העמוקה הזו אומנם אין עדיין תשובה חד-משמעית, אבל אולי לפחות התחום המוטורי יספק לנו רמז.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
על פי נתוני חברת טריידמוביל, חמש המכוניות המבוקשות על ידי נשים הן: סוזוקי סוויפט, טויוטה יאריס, סובארו בי 3, דייהטסו טריוס ודייהטסו סיריון. הצבע המועדף הוא אדום, כשגם שחור או לבן זוכים לאהדה.
"כשנשים באות לקנות מכונית העיצוב עדיין מנצח כקריטריון משמעותי", מציינת סיוון חקק, מנהלת מכירות בטריידמוביל. "חשוב להן מראה המכונית כתנאי ראשון, בנוסף לנוחות, פונקציונאליות ואמינות של הרכב. נושא העיצוב בולט במיוחד גם בביקוש הגבוה בקרב נשים למכוניות אדומות בעלות נוכחות על הכביש. זה ניגוד בולט במיוחד בהשוואה לגברים שמתמקדים בעיקר במכניקה וביכולות הרכב - יכולת הנעה, כוח סוס, מומנט - קריטריונים שלא מהווים שיקול כשנשים באות לקנות רכב".
מתעניינות בדלק, לא בנסיעת מבחן
לדבריה כשנשים בוחנות רכב, הן ממהרות להיכנס פנימה ולבדוק האם הן מרגישות נוח בתוכו: "הן מדמיינות את הנסיעה בו, ובכך נבחנת חזות הפנים, הנוחות, שדה ראייה, פונקציונאליות וקלות תפעול הרכב".
חקק מצביעה על הבדל נוסף בין גברים לנשים בתהליך בחירת המכונית. "נשים נוטות להיות פחות סקפטיות וחשדניות בהשוואה לגברים בתהליך הקנייה", היא מספרת. "עם זאת, האמינות חשובה מאוד לנשים והן יעדיפו לרכוש רכב ממקום שיוכלו לשוב אליו בעתיד לעסקת טרייד אין, בעוד הגברים בטוחים יותר בעצמם וביכולתם למכור את הרכב בעתיד, למרות מצב השוק". בנוסף נשים ממעטות לבקש נסיעות מבחן.
אבל יש גם מכנה משותף. "בשנים האחרונות", מציינת חקק, "אנחנו רואים שגם גברים וגם נשים לוקחים בחשבון את הפרמטר של צריכת דלק. יש ביקוש הולך וגובר למכוניות חסכוניות כבר בשלב ההתעניינות הראשוני, לאור העלייה המתמדת במחירי הדלק".