כולנו כבר מכירם את הטריק: אומרים לחברת התקשורת שרוצים להתנתק, מועברים למחלקת שימר לקוחות ורק אז נזכרים להציע לנו דיל משתלם יותר. בדיקה שערך אתר "נתק אותי" עבור "תוכנית חיסכון" מגלה שהפערים יכולים להגיע למאות שקלים.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"הם מורידים ממש משמעותית, זה כמעט ירד לי בחצי", סיפרה לימור, שם בדוי, מנויה של חברת הוט. לימור שילמה על חבילת טריפל, שכוללת אינטרנט, טלפון וטלוויזיה עם 6 ממירים, בין 400 ל-450 שקלים, אך אחרי שביקשה להתנתק הצליחה לחתוך כמעט בחצי את המחיר ששילמה. "אני משלמת עכשיו 230 שקל. כן אני ביקשתי להתנתק, הגעתי לשימור לקוחות, ובעצם הם הציעו לי את העלות הזאת".
ולא רק בהוט מאפשרים להוזיל עלויות לאנשים ששוקלים לעזוב. באתר "נתק אותי" שמאפשר להתנתק מספק תקשורת במהירות וללא עלות, מצאו כי הפערים בין המחירים המקוריים שמציעים בחברות התקשורת לבין המחירים שמציעות המחלקות לשימור לקוחות יכולים להגיע לעשרות אחוזים.
נמרוד ברדוגו, בעלים ומנכ"ל אתר "נתק אותי": "בחודשים האחרונים יש מגמה של מאות לקוחות שמבקשים להתנתק מחברות התקשורת, כאשר הם לא באמת מעוניינים להתנתק מהחברה אלא לקבל מחירי שימור. כל החברות משקיעות מאמצים לשמר את הצרכן ולהשאיר אותו כלקוח בחברה, חלקן מציעות מחירים שלצרכן קשה מאוד לוותר עליהם".
אמנם לא תמיד פער גדול בין המחיר המקורי למחיר הסופי מעיד על שוויה של החבילה, וחלק מהחברות שלא מתפשרות מציעות מחירים נמוכים מלכתחילה - אך לפני שאתם עוברים חברת תקשורת תבדקו מה המחירים בשוק ותתמקחו על המחיר הקיים, זה עשוי להוזיל לכם את העלויות במאות שקלים.