שנתיים אחרי הפתיחה של הרשת האמריקנית גאפ בישראל, ושנה אחרי שהייתה מונחת על המדף - היום היא נמכרה לזארה ישראל תמורת שווי של 40 מיליון ש"ח בלבד.
הרשת, בבעלות אלביט מסחר, שביום הראשון לעלייתה הצליחה לגרוף פדיון של רבע מיליון שקלים, לא הצליחה לשחזר מאז את ההצלחה. רק חמש חנויות נפתחו מאז והן נותרו ריקות יחסית למותגי האופנה האחרים. אולי בגלל המחירים הגבוהים, שלא השתלבו עם בגדי הביסייק שלה.
אם הרשות להגבלים עסקיים תאשר את ההסכם שנחתם היום - כבר בתחילת פברואר תעבור הבעלות על חנויות הרשת לזארה ישראל - שמתכננת להקים סניפים נוספים במרכז ולהתאים את התמחור לכיס הישראלי.
הרכישה של גאפ הופכת את קבוצת זארה ישראל לגדולה ביותר בשוק האופנה המקומי: אל פול & בר, ברשקה ומסימו דוטי צפויים להצטרף בחודשים הקרובים גם המותגים בננה ריפבליק ואולד נייבי. אבל לא ברור האם יהיה לכולם מקום בשוק הצפוף.
המהלך היום מגביר את התחרות בין הרשתות. הצרכנים יכולים לקוות שזה יתורגם לירידת מחירים, הרשתות צריכות לרכז מאמץ - כדי להצליח לשרוד.