אין אדם שלא תיקן את כלי רכבו במוסך ולא יצא משם בתחושה שיצא "פרייאר". לצורך העניין, הוקם מוקד חדש עבור תלונות הציבור שיוכל לספק לכם תשובות מהימנות לגבי השירות שקיבלתם וגם לכפות על המוסכים תשלום נמוך יותר עבור העבודה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

ביקור במוסך תמיד מרתיע בפן הכלכלי. לא פעם יש לנו תחושה שמנצלים את חוסר הידע שלנו כדי לנפח את התשלום וכך, עשרות אלפי אנשים נקלעים לסכסוך עם המוסכניק או יבואן הרכב שלהם. במקרים רבים, הסכסוך מסתיים בסאגה ארוכה בבית המשפט.

על פי הערכת איגוד המוסכים, בין 30 אלף ל-60 אלף לקוחות בכל שנה מסתכסכים עם המוסך או יבואן הרכב שלהם. כדי לחסוך את סכומי הכסף הנשפכים לשווא ואת הטעם הרע המתלווה לכך, יעמוד לרשות הציבור מוקד מטעם איגוד המוסכים. המוקד יפנה את המתקשרים לסיוע באמצעות בורר או מגשרים שתפקידם יהיה למנוע פנייה לבית משפט ולספק פתרון מוסכם בעלות של כמה מאות שקלים.

רוב הנהגים לא בקיאים בתחום. מוסך (צילום: חדשות 2)
רוב הנהגים לא בקיאים בתחום. מוסך|צילום: חדשות 2

לדברי יניב שוורצמן, מנכ"ל הבית לגישור ויישוב סכסוכים, ההוצאות המשפטיות עלולות להגיע לסכומים גבוהים והתהליך עלול להימשך מספר שנים. "גישור עולה כמה מאות שקלים לכל צד בסכסוכים בין לקוח למוסך אך זה תלוי בעלות הסכסוך", הוא מציין.

"התהליך מתבצע על ידי הגשת בקשה תוך הסכמת הצדדים לבוררות", מסביר יו"ר סניף תל אביב באיגוד המוסכים משה סומך. "יש שלושה בוררים, בעלי מוסכים בדרך כלל, שהוכשרו לתפקיד הזה ובסיומו הם מקבלים את פסק הדין של הליך הבוררות באופן הכי משפטי שקיים".

50% מהתלונות נגד מוסכים נובעות מאי הבנה

על אף היוזמה, נשאלת השאלה מדוע רבים נגררים לסכסוכים ותביעות מול מוסכים? 50% מהתלונות נובעות מאי הבנה בין איש המקצוע ללקוח. 35% מהתלונות עולות נוכח מחלוקת על גובה התשלום, ושאר התלונות נובעות מאי שביעות רצון מאיכות הטיפול שניתנה לרכב. התחושה שמנצלים את חוסר הידע של הלקוח בתחום הרכב והפחד ממחירים גבוהים ימשיכו להתקיים, אך כעת ישנה אפשרות לצמצם עלויות בדרך לפתרון.