אם קיוויתם שהמחירים הנמוכים שהנהיגו רשתות השיווק לקראת ראש השנה יופיעו על המדפים גם אחרי החג - נכונה לכם אכזבה. בדיקה מיוחדת של תכנית חיסכון בשיתוף האתר פרייסל מראה שרגע אחרי החג מרבית המחירים עלו בשיעורים של כ-10-20% לפחות.
לפני החגים היה נראה שהמחאה החברתית מובילה לשינוי דרמטי ברשתות השיווק, אבל נראה שמוקדם היה אז לשמוח. המוצרים בסל הקניות שהעמסנו לפני ראש השנה, היו זולים בכ-20-30% מהמחירים בשנה הקודמת והמבצעים היו עמוקים מתמיד.
רגע לאחר החג, חזרנו למתחם איילון כדי לבדוק את סל הקניות שבדקנו לפני החג, וגילינו מספרים עגומים. ברמי לוי, שהציג את הסל במחיר הנמוך ביותר לחג, יש עלייה דרמטית במחירים. מרק עוף אמיתי שעלה ב-16.9 8.89 שקלים, עולה היום 16.90 שקלים. שקדי מרק קפצו מ-8.89 שקלים ל-11.99 שקלים.
עליות גבוהות נרשמו גם במיונז, קפה, תה ומוצרי ניקיון: מיונז מ-5.99 שקלים ל-10.99 שקלים, טייסטר צ'ויס מ-21.99 ל-29.99, תה ויסוצקי מ-5.99 ל-10.99 ואבקת כביסה מ-14.9 ל-24.9 ש"ח.
עליות גם בשופרסל ומגה
למרות הכל, רמי לוי לא לבד. גם בשופרסל נרשמו עליות גבוהות. מבצעים כמו יין במחירים מוזלים מאוד נעלמו. קברנה סוביניון עולה 33.99 שקלים במקום 13.9 שקלים וגם מוצרים בסיסיים כמו קפה ואורז עלו משמעותית.
בדיקה שעשינו בסניף מגה בול במתחם עתידים, מראה תמונה מעודדת יותר, עם פחות מוצרים שבהם נרשמה עלייה גבוהה. כך, למשל, מרק עוף עלה מ-8.49 שקלים ל-23.99 שקלים ויין תירוש מ-12.99 ל-17.49 שקלים.
ברשתות השיווק תולים היום את האשם בעיקר בגזרת היצרנים, שפחות ששים לשתף פעולה במבצעים והנחות אחרי תקופת החגים. מה שבטוח הוא שבניגוד לתדמית שניסו שם לשדר - התמונה שעולה ממדפי רשתות השיווק רחוקה מלהיות מעודדת.