יקר גם להתלבש: רשתות האופנה הזרות שנכנסו לארץ בשנים האחרונות הגדילו את ההיצע בשוק הישראלי, אבל בדיקת "תכנית חיסכון" מגלה שלמרות הניחוח האירופי - גם בתחום האופנה בישראל תשלמו יותר עבור אותו פריט.
יצאנו עם מצלמה נסתרת לסניפי הרשתות הבולטות - "מנגו", "זארה", "פול אנד בר", "טופ שופ" ו-"H&M" כדי לבדוק מה הפער בין המחירים וגילינו שלעיתים הוא מגיע לעשרות אחוזים.
סוודר ב-199 שקלים? אפשר גם ב-110
ב"מנגו" למשל, קרדיגן עולה 289 שקלים, לעומת 39 אירו באירופה, שהם 195 שקלים בלבד - כ-33% יותר. חשוב להדגיש כי מדובר באותו מוצר בדיוק. תיק שעולה ברשת 359 שקלים, עולה באירופה 49 אירו, שהם 245 שקלים - כ-32% יותר.
פערים מצאנו גם ברשת "זארה", שם סוודר שעולה בישראל 199 שקלים מתומחר באירופה ב-22 אירו, שהם 110 שקלים - 45% יותר. מגמה דומה מצאנו גם ב"פול אנד בר". חולצה שעולה בארץ 99.90 שקלים, עולה באירופה 14.90 אירו, 74.5 שקלים - 25% יותר.
ומה לגבי הקולקציות? האם אנחנו רואים על המדף את מה שיש בסניפים באירופה? לא בהכרח. ומה אומרים ברשתות? שם מדגישים כי הפערים בין המחירים נובעים מהוצאות על מכס ושינוע ומוסיפים כי לרוב הקולקציות זהות לאלו שנמצא על המדפים בחו"ל, למעט בגדים מסוימים שמותאמים לטעם הישראלי.
הרשתות בתגובה: "זה השוק"
ברשתות "זארה", "פול אנד בר" ו"טופ שופ" אמרו בתגובה: "המחירים נקבעים בהתבסס על השוק המקומי, המיצוב המסחרי שלנו וגורמים נוספים כגון כוח קניה, עלויות שינוע, מכסים, כוח אדם, ועלויות נדל"ן".
מזכיינית מנגו בישראל נמסר: "הלקוחה הישראלית והאמריקנית משלמות כיום מחירים זהים. במדינות כמו אנגליה, איטליה וצרפת, בהן נדרשת הובלה יבשתית בלבד, תשלם הלקוחה פחות עבור אותו מוצר וזאת בשל פערי עלויות. אנו רואים חשיבות עליונה לצמצום הפערים בתמחור".