מי שנסע בימים האחרונים בנתיבי איילון שם בוודאי לב למהפך. השלט הנצחי שמזוהה קסטרו בגשר ההלכה הוחלף בזה של H&M, ענקית האופנה השוודית.
ביום חמישי תיפתח בקניון עזריאלי בתל אביב החנות הראשונה שכבר נמצאת בשלבי עיצוב אחרונים. לקונות הישראליות, וגם לקונים שמכירים את המותג מהשיטוטים בבירות העולם, אמנם יש ציפיות גבוהות מהרשת - אבל ממש לא בטוח שהמחירים בארץ יהיו זהים למחירים באירופה.
סקיני ג'ינס לנשים בישראל יעלה 109 שקלים. בצרפת לעומת זאת תשלמו 102 שקלים. בספרד המחיר נמוך ב-17 שקלים, ובאנגליה המחיר הנמוך ביותר: 89 שקלים.
כרוניקה של כשלונות
גם ממחירי הסניקרס לא יהיו הנשים מרוצות. על מנת להתהדר בנעליים האופנתיות ייאלצו בנות ישראל להיפרד מ-119 שקלים. לאירופאים זה יעלה עשרות שקלים פחות. במחלקת הגברים, אם תהיתם, המצב לא שונה.
ההערכות הן שהחנות החדשה תצליח, אבל הסטטיסטיקה אינה תמיד לצדן של החברות הבינלאומיות שניסו להיכנס לשוק בישראל. לדאנקן דונאטס, שמגלגלת מיליארדי דולרים בארצות הברית, הספיקו חמש שנים מאכזבות, וב-2001 סגרה הרשת את סניפיה בארץ.
גם חברת האופנה בנטון, שניסתה פעמיים לפתוח חנויות בארץ הקודש, סגרה אותן כעבור מספר שנים. ואפילו סטארבקס, רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, נחלה כישלון חרוץ ובשנת 2003 סגרה את סניפיה בישראל, לאחר שנתיים בלבד
אז האם הקהל המקומי יתמכר לרשת האופנה הבלונדינית? את זה נגלה עם הזמן. מה שבטוח הוא שמיום חמישי נתהה כולנו איזה מותג לקנות בקפיצה הבאה לחו"ל - כשכבר כמעט הכול נמצא עכשיו בארץ?