ניתן להחלפה - רק בסניף המקורי: בסניפים ישראליים רבים של חברות בינלאומיות מסרבים להחליף פריטים של אותן רשתות שנקנו בחו"ל. הצרכנים בישראל מתוסכלים, וטוענים כי לעתים הדברים מנוגדים למה שנאמר להם בחו"ל כשהם קנו את המוצרים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
הילה כהן בסך הכל רצתה לקנות לבן שלה ג'ינס חדש ברשת "זארה", קנתה אחד בחו"ל - ולמרות שהמוכרת אמרה לה שהיא יכולה להחליף את הג'ינס בכל חנות בעולם, בישראל לא היו מוכנים לשמוע: "היא אמרה לי לא מוחלט. זה נקנה בחו"ל, המוכרת אמרה שאם זה נקנה בחו"ל לא מחליפים בארץ". ניסיון להחליף בגד ברשת "גאפ" הוביל לאותה תשובה בדיוק.
Pull & Bear, עוד רשת בינלאומית, סירבה גם היא להחליף מוצרים שנקנו בחו"ל. ברשת H&M המצב מקומם במיוחד: עד לפני חצי שנה אפשר היה להחליף פריטים מחו"ל, ואז החליטו לשנות מדיניות. הטענה המוזרה: "הפריט לא עבר מכס, ואי אפשר להכניס אותו לחנות".
לא בכל הסניפים של הרשתות הבינלאומיות המדיניות זהה. בחלק מהמקומות הסכימו לשקול החלפה - זאת בתנאי שהפריט נמצא במלאי של הרשת הישראלית.
מרשת Accessories נמסר: "מאחר והרשת מחויבת לביטחון לקוחותיה ואחריות המוצרים, לא ניתן להחליף בארץ מוצרים שנקנו בחו"ל כי הם אינם עוברים את בדיקת תו התקן של מכון התקנים".
מרשת H&M נמסר: "הרשת פועלת על פי חוק ונותנת מענה לכל הנוגע למוצרים שנרכשו בישראל. פריטים הנקנו בחו"ל לא ניתן למכור בישראל ולכן גם לא ניתן להחליפם".
מרשת GAP נמסר: "GAP ישראל היא חלק מהרשת העולמית ועל פי מדיניות ההחלפות שלה אין אפשרות להחלפת קולקציות בין מדינות בעולם".
בעלי ZARA ו-Pull & Bear מסרו: "מדיניות הקבוצה אחידה בכל 92 המדינות בהן היא פועלת כולל ישראל ומאפשרת החלפת פריטים רק במדינה בה הפריטים נרכשו".