יבואנית המזון הגדולה דיפלומט פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים הראשונים שלה בתור חברה ציבורית, ובהם היא מאותתת שהעלאת מחירים נמצאת באופק - בעיקר בעקבות ההתייקרות המשמעותית של ההובלה הימית במהלך השנה האחרונה.
בחודש מרץ האחרון השלימה החברה הנפקה לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל, אך מאז איבדה כבר יותר מ-9%. גם היום, בתגובה לדוחות, מניית דיפלומט ממשיכה לאבד מערכה ויורדת יותר מ-1%.
החברה, שעוסקת בשיווק, במכירות ובהפצה של מוצרי צריכה ומזון, נחשבת לאחת מהיבואניות הבולטות בישראל בתחום עיסוקה, והיא מייבאת בין היתר מוצרים של פרוקטר אנד גמבל, היינץ, ביונד מיט, רד בול, מילקה, לואקר, קפה ג'ייקובס, פרינגלס, טונה סטארקיסט ועוד.
החברה מציינת בדוח שהיא "נערכת לאפשרויות שונות" בעקבות ההתייקרות החדה של ההובלה הימית בעולם בשנה האחרונה, בהן תוכניות התייעלות בתכנון שרשרת האספקה, "ובמידת הצורך תבחן עדכון מחירי מכירה", נכתב.
מהדוחות עולה שהכנסות החברה ירדו ב-2.5% ברבעון הראשון של השנה והסתכמו ב-668 מיליון שקל, בהשוואה ל-685 מיליון שקל בשנה שעברה. בדיפלומט טוענים שנוצר קיטון מאחר שברבעון המקביל בשנת 2020 היקף המכירות גדל משמעותית כתוצאה מהתפרצות הקורונה ומדיניות הסגרים, שהובילה לעלייה בצריכה. לטענת החברה, הפרשי המרת הכספים הסתכמו ב-12 מיליון שקל, כך שבניכוי שלהם הקבוצה הייתה מציגה ירידה של 1% בלבד.
הרווח הנקי צמח ברבעון הזה ב-7.7% ל-12.5 מיליון שקל (לעומת 11.6 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד), כשבחברה טוענים שהגידול מגיע הודות לחיסכון בעלויות תפעול וקיטון בהוצאות המימון.
החברה פועלת פרט לישראל גם בדרום אפריקה, גאורגיה, ניו זילנד וקפריסין. ההכנסות בישראל ירדו ברבעון הזה ב-7.8% (394 מיליון שקל לעומת 427 מיליון אשתקד), ובגיאורגיה נרשמה ירידה של 9.4% (אך בנטרול הפרשי תרגום המטבע החברה רשמה עלייה של 10%). בדרום אפריקה, ניו זילנד וקפריסין ההכנסות עלו.
הכתבה פורסמה לראשונה ב"גלובס"