גל המחאה סביב מחירי המזון כמעט והשכיח את זה שהצליח פחות השנה - הזעם הציבורי על מחיר הדלק. בתוכם, גם מחיר הסולר הוא דוגמה לזינוק במחירים.
הסולר הוא מוצר שהפיקוח עליו הוסר סופית ב-2005. ממחקר שנערך בכנסת והגיע לידי "תכנית חיסכון", עולה כי מחירו של הסולר לתחבורה, להסקה וגם להפקת החשמל - זינק בעשרות עד מאות אחוזים בשנים האחרונות, הרבה מעל למחירו במדינות אירופה.
והמספרים מדברים בעד עצמם: 15% מהנהגים בישראל משתמשים בסולר. בשש השנים האחרונות הם נאלצו לספוג עליית מחירים של כ-80%. פי 2 מהעלייה במחירו של בנזין 95 - שנמצא בפיקוח.
מס הבלו עלה ב-250% בשש שנים
מחיר הסולר להסקה ביתית קפץ בשנים אלה ב-126.4%, כפול אחד וחצי ואפילו 2 משאר מדינות המערב.
האשמה מוטלת בעיקר על המדינה. מס הבלו על הסולר עלה מאז 2005 בקרוב ל-250%. בנוסף, ישנה גם העלייה במחירי מוצרי הנפט בעולם, והגדלת הרווחים של חברות הדלק בישראל.
הרווח שמפיקות החברות הישראליות מכל ליטר סולר, גבוה באופן משמעותי ממרווח השיווק בבנזין. אגב, גם האחרון נחשב לגבוה - לעומת חברות במדינות אחרות.
במנהל הדלק במשרד התשתיות אומרים היום במפורש כי "הסרת הפיקוח מעל הסולר נכשלה, וזאת עקב כשל השוק שלא יצר תחרות טבעית" עכשיו, בוחנים שם מחדש את סוגיית הפיקוח והחזרתו לתוקף. בינתיים, הצרכן הישראלי ממשיך לשלם יותר - גם לחברות המסחריות וגם לממשלה באמצעות מיסים עקיפים. ועוד פלח שוק בישראל נראה ככושל - לאחר הסרת הפיקוח ממנו.