הסיפור הבא יכול לזכות בכותרת: "כולם מרוויחים": הסכם חדש ועתידי של צה"ל עם רכבת ישראל ייזכה את החיילים בעוד כמה שעות שינה - ואת שאר הנוסעים במקומות ישיבה ואוויר לנשימה.
באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מריצים לאחרונה שורה ארוכה מאוד של תכניות מגוונות להתייעלות וחיסכון. לדוגמא, נמצא כי צה"ל משלם מדי שנה לא פחות מ-600 מיליון שקלים על נסיעות חייליו בתחבורה ציבורית, לרבות ברכבת ישראל.
כדי להוזיל את העלות הועלתה באגף הצעה חדשה: חיילי צה"ל לא ייסעו בשעות השיא של בוקר יום ראשון, וידחו את יציאתם מהבית לשעות המתות של הרכבת. מדובר בחיסכון של כ-30 מיליון שקלים, וכמובן חופשת שבת ארוכה במקצת עבור חיילינו.
"לא תהיה פה שום פגיעה בפעילות של יחידות קרביות, לא בתעסוקה הצבאית ולא באימונים", מרגיע אל"מ אייל הנס, רמ"ח תכנון ותקציבים. "בכל הצעדים שאנו עושים לא מדובר בהרעת תנאים".
גם האוטובוסים על הכוונת של הצבא. צה"ל למד שהוא משלם יותר מכפי שחייליו באמת נוסעים. כעת מנסים לבדוק כמה אפשר לחסוך ואיך ניתן לבדוק כמה לובשי מדים אכן משתמשים בשירות. אמנם יש כאלה שיגידו כי מדובר בסך הכל בטיפה בים, אך במצב הנוכחי גם לטיפה יש משמעות חינוכית, ארגונית וכמובן שגם תקציבית.