נדמה שהשתלבות של שחקנים חדשים בשוק הקולה בישראל היא כמעט משימה בלתי אפשרית: בשנת 2013 לא פחות מ-89% מהשוק נשלט על ידי קוקה קולה, התאגיד האמריקני הענק ורב העוצמה. עם כניסת המתחרים, האם יש סיכוי שהישראלים יחליפו את המשקה המוכר באחד המתחרים?
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
בשונה מהממתיקים המלאכותיים, המתחרים החדשים משתמשים בצמח הסטיביה כממתיק. המותג של שוופס מכיל כחצי מכמות הקלוריות בקולה רגילה, כך שלא מדובר במשקה דיאט. שוק משקאות הקולה מגלגל כחצי מיליארד שקלים בשנה בישראל, ומהווה 40% מסך שוק המשקאות בישראל.
ביצענו מבחן טעימה בין דיאט קוקה קולה, פפסי מקס, גרין קולה שנכנס לשוק בחודש האחרון ובין שוופס 22 קולה, שתיכנס לשוק בשבועות הקרובים. את הציון הנמוך ביותר קיבל משקה גרין קולה, דיאט קוקה קולה הגיע רק למקום השני, פפסי מקס אחריו ובמקום הראשון שוופס 22 קולה, שכאמור אינו דיאטטי.
התוצאות מראות כי למרות נתוני הצריכה, הטעם והמותג לא תמיד הולכים ביחד. למוצרים החדשים יהיה קשה להתחרות בענקים הקיימים, אך אולי באמצעות הטעם הישראלים יאמצו אותם על פני הדודים מאמריקה.