לפני שנתיים, בהתרגשות גדולה, בן ביבס סוף-סוף קנה את רכב החלומות שלו – טסלה. אלא שלפני שלושה חודשים הרכב היה מעורב בתאונה קלה ומאז בן מחכה לחלקי חילוף. בינתיים, הרכב עדיין במוסך, ובן נותר מתוסכל.

"אמרו לי שיש המתנה של כמעט 5-4 חודשים", הוא מספר. "אנחנו לא מדברים פה על צ'יפים, דברים חכמים או דברים מורכבים, אלא על חלקים מכניים די פשוטים. קניתי אוטו ביותר מ-200 אלף שקל וכרגע אנחנו מחכים לצינור. עוגמת נפש. אני בהלם שהגענו למצב הזה מחברה שמכבדת את עצמה".

 

מכונית חשמלית של טסלה (צילום: AP)
בעלי הטסלות מחכים חודשים לטיפול ברכבם, ארכיון|צילום: AP

המוסכים המורשים של חברת טסלה מחזיקים ברשימת המתנה של כשלושה חודשים עד לטיפול ברכב, ולא מספקים רכב חלופי בזמן הזה. סיבה נוספת להמתנה הארוכה היא שחלק מחברות הביטוח לא מספקות רכבים חלופיים לפני שהרכב נכנס למוסך, מה שעלול לקחת זמן רב בגלל העומס על המוסכים.

גם משה שטיין נתקל בבעיה דומה. בשלב מסוים הוא פשוט התייאש וניסה להשיג את חלקי החילוף בעצמו. "לצערי עברתי תאונה בסוף ינואר, ונאלצתי להשיג את החלקים בעצמי. כשהגיעו החלקים נאלצתי במו ידיי להביא אותם מהמוסך של טסלה למוסך שלי, המוסך שלי גילה שהחלקים שנשלחו היו שגויים אז נאלצתי להמתין עוד שבועיים או שלושה. טסלה טענו שרק בעוד חודשיים אני אוכל לפנות אליהם, כלומר אפילו לקבוע תור לא יכולתי. האוטו מאוד מוצלח, אבל הם פשוט לא ערוכים לכמות הרכבים שיש להם בארץ".

 

הטענת רכב חשמלי, טסלה (צילום: קובי ריכטר, TPS)
הטענת רכב טסלה, ארכיון|צילום: קובי ריכטר, TPS

יוסי סקורניק, יו"ר חטיבת החליפים בלשכת המסחר, קרא להתערבות של משרד התחבורה למען בעלי הטסלות: "הגיע הזמן שמשרד התחבורה יטפל בנושא ויגרום לכך שהם ייתנו רמת שירות, חלפים ואחזקה כמו כל יבואני הרכב האחרים".

חברת טסלה מסרה בתגובה: "הרוב המוחלט של החלקים החלופיים מגיעים בתוך 7 ימי עסקים והיתר בתוך 45 ימי עסקים, זאת בעקבות מחסור עולמי בחלפים ובהתאם לרגולציה הנהוגה בישראל".