חברת החשמל מצאה דרך יצירתית להפסיק את זרם החשמל ל"לקוחות הבעייתיים" - מבלי כאב הראש הכרוך בכך. נציג של חברת החשמל מספק ללקוחות האלה מונה מיוחד, דמוי ה"טוק-מן" שמספקות חברות הסלולר. כל לקוח מטעין את המונה בסכום הכסף שיש לו ולמעשה נדרש לשלם מראש על החשמל שהוא צורך. שהכסף נגמר, כך נראה - מתחילות הצרות.
"לקוחות להם מופסק החשמל יותר מפעמיים בשנה מחוייבים בהתקנת המונה", מסביר אחד מהמנהלים בחברת החשמל. לקוחות רבים מעוטי יכולת מתלוננים בפני חברת החשמל על השיטה "חסרת הרגש" בה נוהגת חברת החשמל.
אולם בחברת החשמל טוענים כי הם עובדים על פי הנחיות הרשות לענייני חשמל שהנחתה לאחרונה להתקין בביתם של כל ה"לקוחות הבעייתיים" את המונה המדובר. עם זאת, מדגישים בחברה כי אם אכן הלקוח לא שילם והוא עומד בפני ניתוק זרם החשמל, הדבר לא נעשה בשבתות, בחגים ובמועדים.
בנוסף, טוענים בחברה, לכל לקוח "בעייתי" יש קצובת חירום של שלושה ימים נוספים לאחר מועד התשלום - בהם מתאפשר לו להשיג את הסכום לתשלום.