אולי יצא לכם להיתקל ב"במבצע" שעלה בסוף השבוע האחרון בעמוד הפייסבוק Coca cola FANS, לפיו החברה מחלקת 200 קופסאות משקה המכילות שוברים במזומן למי שחולק וכותב "יום הולדת שמח", לכבוד יום הולדתה ה-136. לאחר מכן, הם התבקשו ללחוץ על קישור שמוביל לדף נחיתה, ובו יש למלא פרטים.
הפוסט צבר, לפני שנמחק על ידי פייסבוק, יותר מ-2,700 תגובות ו-2,300 שיתופים. למי שכתב "יום הולדת שמח" בשרשור, הגיבו מטעם העמוד: "שעליו לשתף את הפוסט ב-5-20 קבוצות פייסבוק ולעקוב אחרי העמוד".
הפוסט עצמו אולי יכול לבלבל, בגלל השימוש בתמונות של קוקה-קולה, אולם כאשר תלחצו על הקישור - תגיעו לעמוד נחיתה שממש לא נראה כמו האתר של החברה, וכותב גם את שמם באופן שגוי - קוקהקולה מחובר.
מדובר למעשה בהונאת פישינג, שמטרתה גם ליצור טראפיק לעמוד ולפוסט, על ידי הבקשה לשיתופים ותגובות, וגם להשיג את פרטיכם האישיים. כמה שעות לאחר הפרסומים, פייסבוק הסירה כאמור את הפוסט.
מיי ברוקס-קמפלר, מומחית סייבר ואבטחת מידע ומנהלת קהילת "בטוחים אונליין", מסבירה: "קרוב לוודאי שזה כמו 'קמפיינים' קודמים שהיו של רמי לוי ושופרסל וכאלה, שהמטרה שלהם הייתה איסוף פרטים על ישראלים - כדי לבדוק כמה ישראלים ילחצו. זה גם יכול שלב ראשון למתקפה עתידית, למשל שישנו את האתר הזה מקוקה-קולה לוויזה וינסו לגבות כספים. אפשרות נוספת היא שברגע שתכניסו את הכתובת והפרטיים אישיים שלכם, יבקשו כרטיס אשראי לגבייה של 4 שקלים דמי משלוח - ואז הם עושים כסף".
ברוקס קמפלר מוסיפה גם כי העמוד הינו עמוד חדש (אפריל 2022) עם כ-1,000 עוקבים. בנוסף העמוד עשה לייק לעמוד נוסף בו "טויטה" נותנת רכב היילקס לכל מי שישתף את העמוד עד 18.08, כלומר להונאת פישינג אחרת שרצה בפייסבוק.
בקוקה-קולה הבהירו במענה לפניית mako כי האתר אינו קשור לחברה.