אחרי השלמת רכישת השליטה ברשת יינות ביתן, חברת אלקטרה מוצרי צריכה מדווחת היום (א') כי חתמה על מזכר הבנות עם קרפור לפתיחת רשת סופרמרקטים בישראל תחת המותג קרפור.
במסגרת ההסכם, למעלה מ-150 סניפי רשת יינות ביתן יוסבו באופן הדרגתי לסניפים של קרפור. הסניפים הראשונים תחת המותג קרפור ייפתחו לפני סוף 2022, ומוצרי קרפור הממותגים יחלו להימכר בסניפי יינות ביתן עוד לפני הקיץ.
קרפור היא הקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר שנכנסה עד היום לישראל, עם כ-13,900 סניפים ומחזור מכירות של 81.2 מיליארד אירו.
הסכם הזכיינות בין הצדדים הוא לתקופה של 20 שנה עם אפשרות להארכה ל-20 שנים נוספות. תמורת הזכיינות תכלול תשלום ראשוני, בתוספת תשלומים שישולמו כשיעור מההכנסות. הצדדים יפעלו לחתימה על הסכם מחייב עד אפריל 2022.
"המהלך המשמעותי ביותר בתולדות הקמעונאות בישראל"
עבור קרפור מדובר בהרחבת הפעילות הבינלאומית של החברה. פטריק לאספרגוס, נשיא החטיבה הבינלאומית של קרפור, מסר: "אנו שמחים לחתום על הסכם זה, המוכיח שוב את היסודות האיתנים של אסטרטגיית הזיכיונות הבינלאומית של קרפור. אלקטרה מוצרי צריכה היא חברה בעלת רוח איתנה של יזמות קמעונאית, שהוכיחה אותה שוב כאשר רכשה את יינות ביתן בשנת 2021. אנו סמוכים ובטוחים כי הגעתה של קרפור לישראל תעזור משמעותית בשיפור חוויית הקנייה המקומית ותחזק את כוח הקנייה של הצרכן, שיקבל מוצרים טובים יותר במחירים נוחים יותר".
מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר, מסר: "כניסת קרפור לישראל היא המהלך הגדול והמשמעותי ביותר בתולדות הקמעונאות בישראל מאז ומעולם. היותה של קרפור רשת שיווק עולמית מובילה ויצרנית מזון וצריכה מהגדולות בעולם תאפשר לאמ"צ להוביל את שוק המזון והצריכה בישראל ולהיכנס לתחומים חדשים. היתרונות של קרפור עולים בקנה אחד עם האסטרטגיה של אמ"צ להביא ערך מוסף ללקוח ולהוביל בכל תחום שהיא נכנסת אליו".
מנכ"ל יינות ביתן, עמית זאב, מסר: "קרפור מביאה אתה בשורה אמיתית לצרכן הישראלי בחוויית הצריכה, במגוון המוצרים וברמת המחירים. ההסכם עם קרפור מאפשר לנו לדלג מעל מכשולים רבים המאפיינים את שוק המזון והצריכה בישראל ולהציע לצרכנים פתרונות שלא קיימים היום בארץ. הכניסה של קרפור לישראל תשנה את כללי המשחק בשוק ולהעניק לנו בידול ויתרון מול המתחרים. אבל חשוב מכך, אנחנו מתכוונים להביא בשורה ושינוי שיורגשו בכל בית ובית ולהציע פתרונות ליוקר המחיה עבור קהל הצרכנים בישראל".
החלוצה של תחום ההיפרמרקטים בעולם
קבוצת קרפור היא חברת קמעונאות המזון המובילה בעולם, המפעילה כ-13,900 חנויות ביותר מ-40 מדינות באירופה, במזרח התיכון, בצפון אפריקה, במזרח אסיה ובאפריקה.
החברה פועלת בפורמטים קמעונאיים שונים: היפרמרקטים, סופרמרקטים, Cash & Carry, חנויות עירוניות ואתרי מכירות אונליין, המותאמים לכל מדינה ומדינה.
קרפור היא חברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר בבורסת ה-Euronext N.V, ושווי השוק שלה הוא כ-14 מיליארד אירו.
קרפור נוסדה ב-1960 בצרפת. היא רשת השיווק המובילה באירופה ואחת מהרשתות הגדולות בעולם. לרשת מעל 13,900 סניפים ברחבי העולם ב- 47 מדינות. היא פועלת באופן ישיר ברחבי אירופה וכן פועלת במסגרת שותפויות במדינות נוספות במזרח התיכון, בצפון אפריקה, במזרח אסיה ובאפריקה. רק בשנה החולפת נפתחו למעלה מ-200 חנויות של קרפור ברחבי העולם.
החברה פועלת בפורמטים קמעונאיים שונים: היפרמרקטים, סופרמרקטים, Cash & Carry, חנויות עירוניות, ואתרי מכירות אונליין, המותאמים לכל מדינה ומדינה. החברה מפעילה חנויות בגדלים שונים מ-80 מ"ר ועד ל-20,000 מ"ר.
קרפור היא החלוצה של תחום ההיפרמרקטים בעולם, וסניפיה בפורמט זה הם מעין בתי כלבו הפועלים כ-ONE STOP SHOP.
בפועל קרפור היא אחת מיצרניות המזון והצריכה הגדולות בעולם. החברה מייצרת במאות מפעלים ברחבי העולם 14,000 מוצרי מזון ונון-פוד תחת 20 מותגים שבבעלותה. מותגי קרפור המציעים מגוון מוצרים רחב בטווחי מחירים שונים ובאיכות מעולה, נותנים מענה למגמות צרכניות ולהעדפות משתנות של הצרכן כמו מזון אורגני, מוצרים ללא גלוטן ועוד.
קרפור מייצרת פסטה, שוקולדים, חטיפים, גבינות, מעדנים, קטשופ, רטבים, שימורים, מזון טרי, יין, בירה, מוצרי ניקיון, מוצרי היגיינה, דטרגנטים, מזון אורגני ועוד. למעשה, קרפור מייצרת מוצרים בכל קטגוריה וקטגוריה של שוק המזון והצריכה (FMCG).
לקרפור יש התמחות מיוחדת בגסטרונומיה הצרפתית, והיא מציעה מגוון מוצרים רחב וייחודי שמאפיין את המטבח הצרפתי, בדגש על יינות, גבינות, מאפים וקינוחים.
פרט למזון וצריכה, קרפור פעילה בעוד מגוון רחב של תחומים, לרבות צעצועים, תחפושות, הלבשה תחתונה, אופנה, ספורט, כלי בית ומוצרים לבית, רהיטים, כלי עבודה, ציוד משרדי ועוד. מדי שנה משיקה החברה 8 קולקציות מתחלפות בתחומים אלה. המוצרים נמכרים הן בסניפי הרשת והן באמצעות האונליין.
אלקטרה מוצרי צריכה מקבוצת אלקו נמצאת בשליטת האחים זלקינד. בשנתיים האחרונות ביצעה החברה, בהובלת המנכ"ל צביקה שווימר, מספר מהלכים אסטרטגיים שמיצבו אותה כקבוצת צריכה וקמעונאות מובילה בישראל. פעילותה מתרכזת כיום בשלושה תחומי פעילות עיקריים: בראשון היא יבואנית ויצרנית של מוצרי חשמל ומזגנים, והיא הקמעונאית המובילה בתחום החשמל עם הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק; בשני היא בעלת השליטה ברשת יינות ביתן, והיא בעלת הזיכיון לפתיחת רשת חנויות נוחות של המותג העולמי סבן אילבן; זרוע הפעילות השלישי הוא בתחום הפנאי והשטח שאמ"צ נכנסה אליו עם רכישת השליטה בחברת א.ת סער יזמות ומסחר, זכיינית קולומביה בישראל.
הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס