אחרי האקזיט המדהים, אתר הרכישות הקבוצתיות "גרופר" שוב עולה לכותרות בהקשר של הון עתק, אבל הפעם בנסיבות הרבה פחות חיוביות עבור מייסדי החברה. הדיוור האלקטרוני הפרסומי הישיר ששולח האתר לא מצא חן בעיני חלק מהגולשים שקיבלו אותו והיום הוגשה נגד החברה שמפעילה אותו בקשה לתביעה ייצוגית בסכום התחלתי של לא פחות מ-100 מיליון שקלים.
התובע, דוד אנג'ל, טען באמצעות עורך דינו, חי עילאי-יבלונוביץ', כי קיבל את התוכן הפרסומי לתיבת הדואר האלקטרוני שלו מבלי שנתן לכך את הסכמתו, בניגוד להוראות "חוק הספאם".
סכום הפיצויים הגבוה שאנג'ל דורש נקבע, לטענתו, בהסתמך על פרסומים בתקשורת שלפיהם רשומים ב"גרופר" יותר מ-100 אלף משתמשים. אם תתקבל בקשתו, משמעות הדבר היא כי כל אחד מהם יזכה לפיצויים בגובה 1,000 שקלים למנוי.
את התוכן הפרסומי החל אנג'ל לדבריו לקבל אחרי שניסה לרכוש דרך האתר שובר לארוחת בוקר. בתהליך ההרשמה הוא התבקש לספק את פרטיו האישיים, ובהם מספר כרטיס האשראי וכתובת הדואר האלקטרוני שלו. אחרי שסיים את ההליך, קיבל אישור רכישה והפנייה לקבלת התלוש.
לטענת התובע, כבר למחרת רכישת השובר החלו לזרום לדואר האלקטרוני שלו הודעות ובהן פרסומות למבצעים שונים שהציעו ב"גרופר" לגולשים. אנג'ל התעקש כי מעולם לא נתן את הסכמתו לקבלת התוכן הפרסומי ולא סיפק כל הרשאה לחברה לעשות זאת.
נוסף על כך, הוא טען כי לאורך כל הליך רכישת שובר הקנייה הוא כלל לא נדרש לאשר ל"גרופר" לשלוח אליו את הפרסומות, כפי שנוהגים לעשות אתרים מתחרים מתחום הרכישות הקבוצתיות. אנג'ל אף ציין כי למרות שפנה בדרישה להסיר את שמו מרשימת הדיוור של התוכן הפרסומי, המשיכו ההצעות לזרום לתיבת הדואר האלקטרוני שלו.
מחברת "גרופון" העולמית, המפעילה את האתר, נמסר בתגובה כי "התביעה טרם התקבלה. כשתגיע, אנו נלמד אותה ונגיב בהתאם". האתר הישראלי נמכר לחברה בינואר האחרון, בתמורה לעשרות מיליוני שקלים ששולמו לשלושת מייסדיו.