חברת הכבלים דרשה מלקוח לשלם חוב, גם אם הוא רק ילד: בני משפחת ממן ממעלה אדומים הופתעו מאוד לקבל אתמול שיחת טלפון חריגה למדי. על הקו היו נציגים של משרד עורכי דין שביקשו לדבר עם עידן, על מנת להסדיר חוב שלו, לכאורה, לחברת "הוט". אלא שעידן הוא לא בעל החשבון או אפילו לא לקוח של החברה שהתקשרו אליו בטעות - הוא רק ילד בן 8, שלא הבין בדיוק מה רוצים ממנו.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"הכל החל בסוף השבוע שעבר", סיפר גילי ממן, אביו של עידן לחדשות 2 Online. "קיבלנו טלפון ממשרד עורכי דין בו דרשו ממנו לשלם חוב לחברת 'הוט' בטענה לאי החזרת מודם לחברה. עד השלב הזה הוא חשב שהיה מדובר בטעות, אלא שאז אמרו לו שמי שחייב לשלם את 152 השקלים תמורת המודם הוא לא אחר מבני עידן, בן ה-8".
תחילה גילי צחק, אלא שאז נאמר לו שהדרישה לתשלום שהגישה 'הוט' באמצעות משרד עורכי הדין היא כנגד בנו, כשמספר תעודת הזהות של הבן מופיע עליה.
"התקשרתי למשרד עורכי הדין ואמרתי להם 'תקשיבו, זו טעות. מדובר בבן הקטן שלי, אין לו קשר לשום חוב'. ציפיתי שאחרי השיחה הראשונה הם יבדקו מיד את העניין מול 'הוט', אבל זה לא קרה - וכאן הסיפור התחיל להיות יותר מטריד ומציק ופחות משעשע", סיפר ממן האב.
מתחזה עשה שימוש במספר תעודת הזהות של בן 8?
לאחר הבירור שקיימו הוריו של עידן מול 'הוט' ומשרד עורכי הדין, נשלח לביתם מכתב דרישת התשלום ובו מופיעה שחור על גבי לבן הדרישה לתשלום החוב - מהילד בן השמונה: "נותרת חייב בגין ציוד שברשותך שלא הושב סך של 152.57 שקלים עבור 1 ממירים/ מודמים. אם לא יושב הציוד בתוך 10 ימים, תיאלץ מרשתי ('הוט') לנקוט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותה".
בשיחה שקיימו ההורים עם 'הוט' נאמר להם שהנושא ייבדק. "נציגה של החברה שענתה אמרה לנו שהיא פועלת לבדוק את הנושא ושתחזור אלינו - מה שלא קרה. התקשרתי שוב למשרד עורכי הדין, שם שוב אמרו לנו ש'הוט' זו הכתובת לבירור הטעות ושנסדיר את העניין מולם", סיפר גילי.
אלא שמה שהטריד אותו יותר באותו שלב הוא לא החוב הזעום לחברה שהוא בכלל לא חייב - אלא איך מספר תעודת הזהות האמיתי של בנו הגיע לידי אותו 'עידן ממן' שחייב להוט את הכסף. "יכול מאוד להיות שמישהו זייף את זהותו, התחזה למישהו אחר - והשתמש במספר הזהות של בני. חשבתי שמדובר בטעות תמימה ושהעניין יסתיים במהירות, אבל טעיתי - וזה הפך למטרד ממש", הוסיף האב.
ממן טוען כי בעקבות פניית מערכת חדשות 2 Online לחברת 'הוט' בבקשה לברר מה עומד מאחורי הדרישה המוזרה, חזרו אליו היום נציגי החברה ומסרו לו כי כל הליכי בירור תשלום החוב נגד הבן הקטן הוקפאו, וכי יחזרו אליו שוב - הפעם עם תשובות סופיות שיבררו מה גרם לטעות המביכה.
מחברת 'הוט' נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בתחקור מעמיק ובכל מקרה הלקוח יזוכה באופן מלא".