אחרי יותר מחודש של הפסקה עקב הלחימה בדרום, חזרנו לבדיקה הצרכנית השבועית - "מבחן הסל". בזמן שכל המדינה מחבקת את תושבי הדרום, רשתות השיווק הקמעונאיות גובות מחירים גבוהים. מיהי הרשת שזכתה השבוע בתואר הרשת המשתלמת ביותר בארץ?
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
נראה שאחדות מרשתות השיווק לא מנסות להתחשב בתושבי הדרום הסובלים ממטחי הרקטות, אלא להיפך: מתוך 20 הסניפים היקרים בארץ, ארבעה נמצאים בדרום. ארבעת הסניפים האלו הם "זול ובגדול" ו"יינות ביתן" באשקלון, ו"שופרסל שלי" וסניף "יש" באשדוד.
הבדיקה השבועית של "סל צללים"
בכל שבוע, בודקת עבורנו המועצה הישראלית לצרכנות, גוף ממשלתי, סל קבוע של כ-40 מוצרים. המוצרים נשארים זהים על מנת שנוכל להשוות למחירי עבר, ולראות אם חלו שינויים במחירים בטווח הזמן.
כך למשל, אפשר לוודא שכש"שופרסל שלי" הודיעה לאחרונה על הוזלת מחירים דרמטית, היא אכן עשתה זאת - באמצעות השוואה של אותם מוצרים בדיוק לשבועות הקודמים.
הפעם החלטנו לבדוק בהפתעה 24 מוצרים שונים שנמצאו בכל הרשתות, כדי לוודא שהרשתות לא מתאימות את עצמן לסל שלנו כדי לצאת זולות יותר.
במקום הראשון, כמו בסל הצללים הקודם - "רמי לוי". הבאות בתור הן רשת "ויקטורי", "שופרסל דיל" ו"יינות ביתן" - שקופצת מן המקום האחרון, בו הן מדורגות בדרך כלל, למקום די מכובד ברשימת הזולים.
רשת "YOU", שבסל הרגיל בשבועות האחרונים הגיעה באופן קבוע למקום הראשון - ירדה בסל הבקרה למקום החמישי. מכך עולה חשש שהיא מנסה להתאים עצמה ולעשות רושם לפיו מחיריה זולים יותר על אף שלא כך הדבר.
גם אם הרשתות מנסות לשפר את מעמדן באמצעות הוזלת מחירי הסלים לפרקי זמן קצרים, ניתן לציין זאת לחיוב. משמעות הדבר היא שהצלחנו להוזיל לציבור הרחב סל מכובד של 41 מוצרים בסיסיים, באמצעות תשומת הלב והסיקור השבועי.
בסוף הרשימה ניצבות רשת "יש", "מגה בול" ואחריהן השכונתיות "שופרסל שלי" ו"מגה בעיר". כך שלמרות הורדת המחירים ברשתות השכונתיות, הן עדיין נשארו היקרות ביותר, ובפער לא גדול אחת מהשנייה.