סוכנות הבטיחות בתעופה האירופית (EASA) האריכה בחודש נוסף עד ל-30 בנובמבר את המלצתה המרוככת לבצע הערכת סיכונים עבור כל טיסה שצפויה לעבור במרחב האווירי של ישראל. מדובר בהארכה של ההמלצה המקורית לא לטוס במרחב האווירי של ישראל שפורסמה ב-8 באוקטובר ולאחר מכן רוככה. על אף ריכוך ההמלצה, חברות תעופה זרות רבות עדיין לא חזרו לטוס לישראל.

חברת אייר פראנס (Air France) דחתה את חידוש הטיסות אל ישראל וממנה עד לאחר 5 בנובמבר. ההחלטה תקפה גם לחברה-האחות טראנסוויה (Transavia). חברת התעופה הפולנית לוט (LOT) דחתה אף היא את שובה לישראל, עד לאחרי 19 בנובמבר.

קבוצת לופטהנזה הודיעה כי היא דוחה את חזרת החברות שלה לנתב"ג לסוף נובמבר - החברות לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, בריסל איירליינס וסוויס אינטרנשיונל דחו את חידוש הטיסות לאחרי 25 בנובמבר, יורווינגס דחתה את שובה לאחרי 30 בנובמבר.

לופטהנזה (צילום: Reuters)
מטוסים של לופטהנזה|צילום: Reuters

בנוסף, יותר ויותר חברות דחו את חידוש הטיסות לישראל לשנת 2025. עם אלו נמנית חברת הלואו קוסט וויז (Wizz) שדחתה את חידוש הטיסות לנתב"ג עד לינואר 2025, חרף מאמצי שרת התחבורה בנושא. חברות תעופה זרות נוספות שדוחות את חזרתן לתוך 2025, הן חברת בריטיש איירווייז שדחתה את שובה ארצה עמוק לאפריל 2025 וריינאייר האירית.

ההמלצה של סוכנות התעופה האירופית מנומקת בקונפליקט בין ישראל לחיזבאללה, הכולל שיגורי טילים, רקטות וכטב"מים מלבנון, ירי ארטילרי והפעלת מערכות נ"מ. לפי הסוכנות , יכולות השיגור של חיזבאללה יוצרות סיכון לבטיחות כלי התעופה באזור. הסוכנות מציינת כי רשות התעופה האזרחית (רת"ע) של ישראל הפגינה יכולת לנהל את הסיכונים. עם זאת, להערכת הסוכנות "עוצמת הסכסוך הנוכחית ורמת המתיחות הגבוהה עם איראן מהווים עדיין סיכונים לתעופה האזרחית".

חברות התעופה שביטלו טיסות לישראל

בדקו במנוע החיפוש שלנו איזה חברות ביטלו את טיסותיהן לישראל ועד לאיזה מועד: