חלון או מעבר? בקרוב לא יהיה ממי לבקש: מנהל נמל התעופה בן גוריון, תא"ל (במיל') שמואל זכאי, חשף היום (ה') תכנית של רשות שדות התעופה לייעל את התהליכים שלפני עליית הנוסעים למטוס באמצעות ביטול מערך בידוק הכבודה האנושי (צ'ק אין) בנתב"ג, והחלפתו במערך ממוחשב, בדומה לזה הקיים בארה"ב.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"מהאחד בינואר 2015 לא יהיה יותר צ'ק אין בנתב"ג", הכריז זכאי בכנס דוברי הממשלה והרשויות המקומיות בנתב"ג. "כל הנוסעים יצטרכו לעשות צ'ק אין באינטרנט, ואנחנו נפעל להקים עמדות צ'ק אין גם בתחנות רכבת ובלובי של בתי מלון מרכזיים לטובת התיירים. ישראל היא מעצמת הייטק, ואנחנו לא יכולים להישאר מאחורה בטכנולוגיה גם בתחום התעופה".
על פי התכנית, באולם הנוסעים היוצאים בטרמינל 3 יוצבו יותר מ-100 עמדות בידוק ממוחשבות (קיוסקים) שם הנוסעים יעבירו בעצמם את הדרכון שלהם וידפיסו לבד את כרטיס העלייה למטוס. הדלפקים שיפעלו יטפלו בקבלת מזוודות בלבד. מי שיגיע עם מזוודות עם עודף משקל, ישלם באמצעות כרטיס אשראי.
"בלי הרפורמה לא נוכל להמשיך ולגדול"
אם תרצו לבחור מקום טוב לטיסה, מומלץ שתעשו זאת באינטרנט כמה שיותר מוקדם. "נוסעים שלא יעשו צ'ק אין מראש יקבלו מהמכשיר בנמל התעופה מושב מתוך המושבים שנותרו בטיסה", אמר זכאי.
זכאי קישר את התכנית למערכת הבידוק הביטחוני החדשה בנתב"ג, שתייתר באופן משמעותי את תהליך התחקור הביטחוני שמתבצע היום לפני הצ'ק אין. "מערך הצ'ק אין היום יוצר צוואר בקבוק", אמר זכאי. "יש בנתב"ג גידול משמעותי בכמות הנוסעים. בשדה יעברו השנה יותר מ-16 מיליון נוסעים, בהשוואה ל-14 מיליון ב-2013, ואי אפשר יהיה לגדול אם לא נעשה את זה כי כמות הדלפקים בשדה מוגבלת וההמתנה אליהם מתארכת".