נוסעי טיסת windjet מרומא פספסו רק בכמה ימים - חוק שירותי התעופה של חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ייכנס היום לתוקפו וייצור מציאות חדשה בשוק התעופה. עיכוב, איחור, או שינוי בתנאי הטיסות עלול לגבות מהבוקר מחיר כבד מהחברות המפעילות טיסות סדירות וטיסות צ'רטר, שיאלצו לשלם על עוגמת הנפש.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
עיתון "מעריב" פרסם הבוקר את סרגל הפיצויים לנוסעים שטיסתם נדחתה. במקרה של עיכוב, יחויבו המפעילות לממן מזון ומשקאות, ולספק שתי שיחות טלפון לנוסעים. אם האיחור נע בין חמש לשמונה שעות, יוכלו הנוסעים לבטל את טיסתם, ולקבל את כספם בחזרה.
איחור של יותר משמונה שעות, יעלה לחברות התעופה בקנס של בין 1,250 ל-3,000 שקלים, בהתאם לאורכו, שישולם לכל אחד מהנוסעים. ואם הטיסה התעכבה ביום - תזכו למימון שהות בבית מלון ולהוצאות הסעה.
איחור | פיצוי |
עד 5 שעות | מימון מזון ומשקאות, שתי שיחות טלפון |
5-8 שעות | מימון מזון ומשקאות, שתי שיחות טלפון, הנוסעים יוכלו לבטל את הטיסה ולקבל את כסף בחזרה |
8 שעות ומעלה | מימון מזון ומשקאות, שתי שיחות טלפון, הנוסעים יוכלו לבטל את הטיסה ולקבל את כסף בחזרה, כל נוסע יזכה לפיצוי - בין 1,250-3,000 שקלים |
יום ומעלה | מימון מזון ומשקאות, שתי שיחות טלפון, הנוסעים יוכלו לבטל את הטיסה ולקבל את כסף בחזרה, כל נוסע יזכה לפיצוי - בין 1,250-3,000 שקלים, מימון שהות בבית מלון והוצאות הסעה |
הנוסעים יהיו זכאים לפיצוי גם אם טיסתם הוקדמה ביותר משמונה שעות, אם קיבלו על כך הודעה פחות משבועיים לפני מועדה. על מה עוד תפוצו? אם לא עליתם לטיסה בשל רישום יתר או אם הועברתם למחלקה זולה יותר מזו שהוזמנה.
הנוסעים יכולים לנשום לרווחה, החברות קצת פחות. המפעילות חוששות מהפסדים כספיים כבדים, ועלולות גם להעלות את מחירי הטיסות.
בינתיים, חברות הצ'רטר החלו להנפיק כרטיסים רק 48 שעות לפני מועד ההמראה, כדי למזער את הסיכוי לאיחורים. כדי להתמודד עם סוגיית המזון - סיכמו חלק מחברות התעופה על הנפקת תלושי קפה ומאפה בחנויות המזון בשדה התעופה, בשווי 18 שקל.