אחד הסיוטים של כל נוסע שטס לחופשה הוא להגיע ליעד מבלי המזוודה, אך הסיוט רק נמשך כשהנוסע לא מקבל את הפיצוי המגיע לו. כך למשל מיכאל, שמזוודתו אבדה לגמרי, אך הפיצוי שקיבל על הציוד שכלל בין היתר מחשב נייד, חליפות יוקרתיות ומותגים השונים עמד רק על 500 דולרים, למרות ששוויו האמיתי הוא 2,000 דולרים.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"בגלל איחור בטיסה מפריז שינו לנו את היעד, אבל את המזוודות צרפו לטיסה אחרת", הוא מספר. "שהגעתי לווגאס גיליתי שהמזוודות היקרות שלי לא הגיעו. היה שם מחשב נייד ומותגים, וחברת התעופה הסכימה לפצות אותי רק בסכום קטן".
למרות שהמזוודה של מיכאל אבדה לגמרי, בחברת התעופה הבינלאומית שעימה טס אין בסיס בישראל, ולדרישותיו לקבל פיצוי גבוה יותר אין מענה כבר מספר חודשים. "הגענו לניו יורק, חסרה המזוודה של אשתי ושלי עם כל הבגדים והציוד", הוא מתאר. "מילאנו טפסים בגדים. במקום לטייל וליהנות מצאנו את עצמנו במרכזי קניות מחפשים בגדים ונעליים. לא קיבלנו עד היום אפילו שקל אחד. גם נהרס לי הטיול וגם אין לי את המזוודה של הבגדים עד היום הזה".
אז מה מגיע לנו הצרכנים במקרה של אובדן מזוודה, איחור או נזק לרכוש? מי שאחראי על הפיצוי הכספי במקרים כאלה היא חברת התעופה, ומדובר בפיצוי מוגבל - עד 5,000 שקלים לכבודה שעולה עם הנוסע למטוס, ועד 85 שקלים לקילו על מזוודה שעולה בבטן המטוס. כמה תקבלו מתוך זה? תלוי בחברת התעופה, ובכמה תתעקשו.
אך חשוב לשים לב לאותיות הקטנות: במקרה של נזק יש להתלונן תוך שבעה ימים, במקרה של איחור המזוודה ניתן להגיש תלונה תוך 21 ימים מהרגע שהגיעה אליכם בחזרה. וכמובן, אם קניתם ביגוד וציוד בזמן שהמתנתם למזוודה שלכם, שמרו את הקבלות וגם עליהן דרשו החזר כספי.
מאל על נמסר בתגובה כי "הלקוחה טופלה ע"י נציגי אל על לשביעות רצונה המלא". מארקיע נמסר בתגובה כי "בשל תקלה כלשהי שאירעה במהלך השינוע, ואשר עליה כמובן אין לארקיע כל שליטה, נשלחה המזוודה ליעד אחר. מרגע דיווח בסיציליה על החוסר בכבודה , נפתח דוח ממוחשב לאיתור הכבודה המקושרת לכל שדות התעופה בעולם. מאז חזרתם, הנוסעים נמצאים בקשר עם הנציגה האחראי, הם נתבקשו לשלוח את המסמכים הרלוונטיים ויפוצו על פי כל דין".