דור האספרסו, מאחוריכם: בני "דור המילניום" - ילידי שנות ה-80 וה-90 - הם האחראים לזינוק בביקוש לקפה בשנים האחרונות, כך עולה מנתוני איגוד הקפה הבינלאומי. לפי האיגוד, בארצות הברית - הצרכנית המובילה בעולם של קפה - נשבר השנה הביקוש עם שיא של כל הזמנים והתופעה צוברת תאוצה גם במדינות צרכניות גדולות נוספות כמו ברזיל ואפילו סין חובבת התה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
הביקוש הגבוה, המלווה בירידה באספקת הפולים מברזיל - היצואנית הגדולה בעולם של קפה - בשל בצורת, הובילה לעליות מחירים: בניו יורק מחירם של פולים מזן ערביקה היה השבוע הגבוה ביותר מאז פברואר 2015, ואפילו בקרנות הגידור מהמרים על המשך המגמה עם השקעות שהגיעו לשיא של שמונה שנים.
לדברי חוקרים בשיקגו, בני דור המילניום (Millenials), שגילם נע בין סוף שנות העשרה לתחילת שנות ה-30, אחראים לכ-44% מצריכת הקפה. בשמונה השנים זינק מספר בני 18-24 ששותים קפה על בסיס יום יומי מ-34% ל-48%, כאשר האחוז המקביל בקרב בני 25-39 עלה מ-51% ל-60%. במקביל, חלה צניחה בצריכת הקפה בקרב בני 40 ומעלה.
בנוסף, הגיל שבו בני המילניום מתחיל לצרוך את הקפה הולך ויורד: בקרב הדור המבוגר יותר, כלומר אלו שנולדו בשנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, הגיל הממוצע בו מתחילה צריכת הקפה הקבועה הינו 17. לעומתם, ה"מינלניאלז" הצעירים יותר, ילידי אמצע שנות ה-90 ואילך, מתחילים לשתות קפה כבר החל מגיל 14 וחצי - כך לפי נתוני איגוד הקפה.
"בבית הספר שתיית קפה זה אופנתי וגם מהווה הזדמנות להיות חברתי", מסביר וויליאם טאסקה, סטודנט בן 21. הוא מעיד על עצמו שהחל לשתות קפה כבר בגיל 5 וכיום שותה 2-3 כוסות ביום לכל הפחות, כשהכמות עולה בתקופות מבחנים.
לדבריו, גם אם המחירים ימשיכו לזנק הוא לא יוותר על צריכת הקפה, אלא יעדיף לוותר על מותרות אחרות, כמו שוקולד. "שוקולד האו כמו המאהבת עמה אתה חולק כמה רגעים יפים - קפה הוא כמו האישה או החברה שאתה רוצה לבלות איתה כל יום", הסביר.