מחירי כלי הרכב מזנקים - והמחאה הציבורית מתרחבת: "תפסיקו לדרוס אותנו" - זו הכותרת של המכתב שהעביר הבוקר (ראשון) יוזם מחאת יוקר כלי הרכב בישראל לראש הממשלה בנימין נתניהו. לקבוצה "גם לי שר התחבורה חייב כסף" הצטרפו כבר קרוב ל-17 אלף בני אדם. המכתב הגיע לידי חדשות 2 Online.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"אני לא מבין למה אתם דורסים אותי ואת חברי", כתב יואב גוטרייך, יוזם המחאה. "כמו כל ישראלי טוב הסתקרנתי לדעת מה יהיו מחירי המכוניות שבדקתי בארץ. נכנסתי לסוכנות בחו"ל של יונדאי, בעת נסיעת עבודה, ויצאתי משם בהלם", סיפר גוטרייך, שגילה פער של למעלה מ-20 אלף שקלים במחירי יונדאי איי 20. "אמרתי לעצמי שאולי זה מקרי ויונדאי אולי היא חברה לא נחשבת בגרמניה אז עברתי לבדוק חברה נוספת. נכנסתי למאזדה וגם שם חטפתי זבנג - מאזדה 2 שעלותה בישראל 110,000 שקלים נמכרה שם ב-90,000 שקלים".
לדבריו, הוא גילה כי ישנם פערים של עד פי 2 במחירי כלי הרכב של חו"ל לעומת אלה שבישראל. "אני לא מבין מדוע בקדנציה שנייה של שר התחבורה שלך, ישראל כץ, מחירי המכוניות מזנקים. אני לא מבין מדוע שר התחבורה שלפני שנה הבטיח שמחירי המכוניות ירדו, ואמר אפילו 'לא לקנות מכוניות', נעלם כלעומת שבא".
הוא סיכם: "אנחנו דור שיוקר המחיה גומר אותו. מכונית היא לא מותרות. היא הרגליים שלי ושל מליוני ישראלים. אותי לימדו שהבטחות יש לקיים. אבל אני יודע דבר אחד: עד שלא אצליח להוריד את מחירי הרכב, עד ששר התחבורה לא יחסיר לנו את הכסף כמו שהוא התחייב - אני וחבריי לא נרפה".
למה כל כך יקר כאן? חילופי האשמות בין השר לוועדה
בקבוצה תהו גולשים רבים על הפרשי הענק במחירי כלי הרכב בין ישראל למדינות אחרות. בין היתר הם הציגו את מחירו של רכב חדש מחברת יונדאי שעולה בישראל 97,800 שקלים. בברלין לעומת זאת, אותו הרכב נמכר בהפרש של יותר מ-20 אלף שקלים, ועולה 14,990 אירו בלבד - קצת יותר מ-70 אלף שקלים.
מלשכתו של שר התחבורה נמסר עם פתיחת המחאה בתגובה: "השר כץ מקדם בימים אלו את חוק שירותי רכב שיפתח את השוק לתחרות. מדובר בשר הראשון שנאבק מול יבואני הרכב במטרה להוזיל את מחירי המכוניות, ולא רק - כשהחוק יעבור בכנסת הוא צפוי להוזיל גם את מחירי החלפים והטיפולים במוסכים. החוק אושר כבר בקריאה ראשונה ועבר לוועדת הכלכלה שם הוא תקוע לצערנו כבר שנה וחצי. ברגע שהחוק ייכנס לתוקפו המחירים ירדו".
מוועדת הכלכלה נמסר בתגובה כי "הוועדה משקיעה שעות רבות בקידום ההצעה. מוטב היה לו שר התחבורה היה קורא את הפרוטוקולים מהדיונים הרבים, ומגלה כי הבקשות לדחיית דיונים מגיעות דווקא ממשרדו".
לפניות לכתב: MatanH@ch2news.tv