קרול כרמונה רצתה רק דבר אחד מחברת יס - להתנתק משירותיה לאלתר. אלא שהמהלך שאמור להיות פשוט נעשה מסורבל: קרול שלחה פקס, החברה חזרה אליה רק כעבור שבוע - כדי להיקלע שוב להמתנה לנציג על קו הטלפון. לאחר שבועות ארוכים, קרול קיבלה סוף סוף מענה לבקשתה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
"הדבר הכי מרגיז זה שאני צריכה לרדוף אחריהם כדי להתנתק" , אומרת כרמונה בכעס. "אני לא רוצה את השירותים שלהם ואני לא חייבת להתחיל עם טלפונים כל היום ולהתעסק עם זה".
יהודה, שביקש להתנתק מהוט, עבר חוויה מעייפת דומה מצד מחלקת שימור הלקוחות של החברה. 'אמרתי לנציג: תנתק אותי', והוא אמר לי: 'לא אני לא יכול, יפנה אליך נציג שמתעסק בניתוק'", הוא מתאר את תחילת התהליך. שעה אחר כך קיבל יהודה שיחת טלפון מנציג נוסף שרצה לשמור אותו כלקוח של הוט: "אמרתי לו, 'אני לא מעוניין, אני מעוניין להתנתק'. והוא ענה: 'לא, אני לא יכול לנתק אותך', ככה שלוש-ארבע פעמים".
אלו לא רק חברות הטלוויזיה שמקשות על הלקוחות להתנתק. לקוחות רבים שרוצים לסיים את ההתקשרות עם מגוון שירותים נאלצים לעבור חוויה דומה - שכוללת טלפונים, פקסים, ביקורים בדואר, ובעיקר מערכת מסורבלת שמטרתה לגרום להם לוותר על ביטול העסקה.
הצעת החוק החדשה: "התנתקת כמו שהתחברת"
הצעת חוק חדשה שעלתה בכנסת מבקשת לשים סוף לתופעה. ההצעה קובעת כי לקוח שיתקשר לעסק בעסקה כלשהי יוכל להתנתק באותו אמצעי התקשרות - בטלפון, במייל או בכל דרך אחרת. "התנתקת כמו שהתחברת" - כך מכנים את ההצעה בכנסת, שעברה בקריאה טרומית ללא מתנגדים זוכה לתמיכת הממשלה.
"מזה זמן רב מדי הצרכנים הישראלים לא יכולים באמת לעבור מחברה לחברה", מסביר יוזם הצעת החוק, יואל חסון (המחנה הציוני). "היכולת שלהם להתנתק הפכה להיות יכולת שלא קיימת באמת. הצעת החוק הזאת באה ומשנה את העניין - כפי שהתחברת בקלות, כך תתנתק בקלות".
החוק הזה צפוי לקבוע עיצומים כלכליים על חברה שתפר אותו ותמשיך להקשות על לקוח להתנתק ממנה. כך שעכשיו, מי שחווה קשיים, תקלות או מחירים לא הוגנים - יוכל לבטל את העסקה בלי להיחשף למניפולציות שנועדו לייאש אותו במקום להשלים את הליך הניתוק הרצוי.