הכירו - הטריק החדש לטוס בזול: שיטה שמצליחה להרגיז את חברות התעופה. וכך זה עובד: הנוסעים מזמינים טיסה ליעד כלשהו עם טיסת המשך אבל - יורדים באמצע ומוותרים על טיסת ההמשך. מתברר שלנוסעים זה חוסך כסף אבל לחברות התעופה זה עושה כאב ראש, והן מאיימות לתבוע נוסעים כאלו. אז מתי כדי להשתמש בשיטה?
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
אורטל ונילס, בן זוגה ההולנדי, רצו לטוס לכבוד יום הולדתו לחופשה באמסטרדם. אך כשהתחילו לחפש הם גילו שהעסק לא זול. "זה מאוד מאוד יקר, זה יכול להגיע ל-400 דולר הלוך חזור", סיפרה אורטל פרידמן.
"אז התחלנו לחפש מדינות שכנות. עשינו חיפוש לבריסל, ראינו שיש עצירה באמסטרדם", סיפרה. "במקום שיעלה לנו 400 דולר, בדקנו טיסה לבריסל עם קונקשיין באמסטרדם וחזור וזה היה זול ב-200 דולר. אז אמרנו 'נעלה על הטיסה הזו ולא נמשיך הלאה'".
לשיטה הזו קוראים "ערים נסתרות" או "skip a leg", כלומר דילוג על מקטע טיסה, פשוט יורדים בנקודה הראשונה ומשלמים הרבה פחות. לדוגמא: טיסה של חברת "סוויס" לווינה עם עצירה בציריך תעלה 151 דולרים ואותה טיסה ישירה לווינה תעלה 717 שקלים. לכן מי שיקנה את הכרטיס הארוך יותר לווינה אבל ירד בציריך יחסוך יותר מ-620 דולרים.
לרדת באמצע הדרך ולחסוך נשמע דבר נפלא, אבל חברות התעופה לא אוהבות את זה. לאחרונה חברת התעופה "לופטהנזה" תבעה נוסע שבכוונה לא עלה על טיסות ההמשך כדי לחסוך כסף. נציגה של חברת "לופטהנזה" בישראל הסבירה: "התביעה הספציפית הזו נועד כי זה בן אדם שעה את זה בצורה עיקשת וכמה פעמים ורימה את המערכת".
וזו לא פעם ראשונה שמוגשת תביעה שכזו. צעיר אמריקני הקים אתר ייעודי לשיטה הזו, ונתבע על ידי "united airlines" - וזכה, דבר שהפך את האתר שלו למפורסם יותר.
אז לפני שאתם משתמשים ב"טריק" הזה שימו לב: נוסע שלא מגיע לטיסה הראשונה שלו גורם לביטול אוטומטי של כל כרטיסי ההמשך שלו באופן מידי. גם נוסעים תמימים שאיחרו לטיסה נפגעו על כך והוגשו תביעות ייצוגיות בישראל ובעולם. אז מתי כדאי להשתמש בשיטה? כשלא טסים עם כבודה וצריך להזמין כרטיס לכל כיוון בנפרד. והכי חשוב - הודיעו לחברת התעופה אם אתם לא עולים לטיסת ההמשך.