הישראלים אוהבים לקנות ברשת - והרבה: מנתונים שמפרסם דואר ישראל עולה כי בשנת 2016 הגיעו לא פחות מ-52 מיליון חבילות דרך הדואר שהוזמנו ברשת. מגמה זו צפויה להכפיל עצמה עד לשנת 2020, אז לפי הערכות יגיעו כ-100 מיליון חבילות.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
על פי הסקר, 82% מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל נוהגים לערוך קניות של מוצרים דרך האינטרנט. בני 18-49 קונים יותר מצרכנים בגילאי 50 ומעלה (86%-85% לעומת 75%). מבחינת תדירות הקניות, מהסקר עולה כי רבע מהקונים באתרים בחו"ל מזמינים מוצר פעם בשבוע, לעומת 16% מהקונים מאתרים בארץ.
העיר שנחשבת לשיאנית מבחינת כמות הקונים היא ראשון-לציון, כאשר תושבי העיר מזמינים הכי הרבה מחו"ל ביחס לגודל האוכלוסייה. אחריה, מספר המזמינים הגדול ביותר הוא מרמת-גן, כשפתח-תקווה במקום השלישי ולאחר מכן גבעתיים ותל-אביב.
מוצרי ביגוד הם הפריטים העיקריים שנוהגים הגולשים לקנות מאתרי אינטרנט מחו"ל (כ-60%). אחריהם מופיעים ברשימה טלפונים סלולריים ומוצרים משלימים (44%), לאחר מכן הנעלה (33%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (32%) וצעצועים (29%).
מהסקר עולה שבקרב הקונים מאתרים מחו"ל מככב האתר הסיני עלי אקספרס, אחריו ebay ואתר האופנה next הבריטי, אמזון ו-asoss. בקרב הקונים מאתרים ישראליים, גרופון ו-וואלה שופס הם האתרים המובילים.