מועצת רשות המים נערכת לשנות את מדיניות הגבייה של תאגידי המים באמצעות מספר שינויים שייכנסו לתוקפם עד לסוף השנה בכפוף לשימוע ציבורי שאמורים להוזיל עלויות ללקוחות.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
אחד השינויים המרכזיים הוא במקרה של נזילה שלא באשמתו של הלקוח. אם המצב כיום הוא שיש תעריף מסוים לנזילה אחת של כ-6 שקלים (תלוי בתאגיד המים ובמועצה המקומית), מעתה תוכר נזילה נוספת והתעריף המקסימלי לשתיהן יהיה עד שקל וחצי בלבד לקוב מים.
שינוי נוסף הוא מערכת קריאה מרחוק. כיום ייתכן ולקוח שיש לו נזילה בצנרת, בין אם באשמתו ובין אם לאו, יכול לדעת על הבעיה רק חודשים לאחר מכן ותוך שהוא משלם על המים המבוזבזים. כעת על תאגידי המים תוטל החובה לדווח על התקלה בתוך 48 שעות. על הלקוח עדיין יהיה להוכיח כי הנזילה לא באשמתו, אך עדיין מדובר ביידוע שיכול לעלות אלפי שקלים.
שינוי אחר במדיניות נועד להקל על הלקוחות שגרים בבניין משותף. חברות הניהול המרכזות את הטיפול השוטף של הבניין יוכלו בקרוב להירשם כספקיות וכך לנהל את הצריכה המשותפת של כול הבניין.