רפורמה חדשה מעוררת סערה בענף הביטוח והסוכנים החליטו: "נפסיק לשווק ביטוחי חיים". בשבוע שעבר נכנסה לתוקף הרפורמה של רשות שוק ההון בתחום ביטוחי החיים שבמסגרתה התעריפים יוזלו ובמקרים בהם לקוחות יבטלו את הפוליסה שרכשו עד ל-6 שנים מרגע הרכישה, הסוכנים יחויבו להחזיר לחברת הביטוח את התגמול שקיבלו על העסקה. סוכני הביטוח זועמים: "הצעד פוגע בנו וגם בלקוחות - לא נוכל להמשיך למכור ביטוחי חיים".
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
בשוק ההון הדגישו כי הרפורמה נועדה להוזיל את ביטוחי החיים לציבור הרחב. לטענתם, עדכון התעריפים מתבקש לאור הירידה שחלה בסיכוני התמותה והתארכות תוחלת החיים, והתעריפים המעודכנים צפויים לחסוך למבוטחים מאות שקלים בחודש, ועשרות אלפים לאורך כל תקופת הביטוח. ואולם סוכני הביטוח טוענים כי גם הם וגם הלקוחות ייפגעו מהצעדים שננקטו.
סוכן הביטוח לירון דדון הסביר לחדשות Online: "הוזלת תעריף לאזרח הינה בשורה מבורכת לנו כסוכני ביטוח ולציבור הרחב. לקוח מרוצה הוא בראש מעייננו שכן הוא פרנסתנו. עם זאת, ההנחיות נפלו כרעם ביום בהיר ללא מתן זמן להיערכות ולבחינת חלופות", אמר."הרגולטור מחייב את הסוכן לקחת 'הלוואה' מחברות הביטוח לטווח ארוך. שרידות ביטוחי החיים נמוכה מ-6 שנים ולכן הסוכן תמיד יהיה חייב כסף לחברות הביטוח. זה 'לופ' שיגרום לקריסת הסוכנים ולהתעצמות חברות הביטוח".
"הרפורמה הביאה למצב שבו סוכני ביטוח לא יוכלו לספק את המוצר לציבור", הוסיף דדון. "בשל כך יהיו פיטורים וקיצוצים בענף וקיימת סכנה ממשית לשרידות הסוכנים הצעירים בו". לדבריו, סוכנים רבים כבר הודיעו שיפסיקו לשווק ביטוחי חיים, ועל כן מדובר בפגיעה ישירה בלקוחות שמעוניינים לרכוש ביטוח ויישארו ללא מענה.
ירון משיח, מנכ"ל חברת "אופטימל סוכנות לביטוח", מתנגד גם הוא לרגולציה החדשה. " לא הגיוני לצפות שסוכנים יגרמו ללקוחות להישאר בתכניות ביטוח מסוימות במשך שש שנים משיקולי עמלות. לא יתכן שהרגולטור שאמור לשמור על הציבור, יכניס למנגנון התגמול שלנו "קנסות" על כך שלקוח עובר מתכנית לתכנית. מהלך כזה יכול להועיל רק לחברות הביטוח שפשוט ירוויחו יותר כסף. לציבור הסוכנים ולציבור הלקוחות צעד כזה יכול רק להזיק. אני לא מתכוון לשווק יותר ביטוחי חיים".